شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#هواپیما#خبرنگار

یک هواپیما از مقصد ریاض در تل آویو به زمین نشست

پروازهای هواپیما نمایه فرودگاه نمایه

یک خبرنگار صهیونیستی از پرواز مستقیم یک جت شخصی از مقصد ریاض به فرودگاه «بن گوریون» در تل آویو خبر داد.

به گزارش مشرق، «ایتای بلامنتای» خبرنگار حوزه نظامی شبکه عبری‌زبان «کان» امروز (جمعه) در صفحه توئیتر خود از پرواز یک جت شخصی از مقصد ریاض به تل آویو خبر داد.

به نوشته او، این جت از نوع «بمباردیه چلنجر ۳۵۰» ابتدا از فرودگاه ریاض به کشور عمان پرواز کرده و از آن‌جا راهی فلسطین اشغالی شده و در فرودگاه «بن گوریون» به زمین نشسته است.

یک هواپیما از مقصد ریاض در تل آویو به زمین نشست

یک هواپیما از مقصد ریاض در تل آویو به زمین نشست

در تاریخ سوم آبان ماه نیز رسانه‌های صهیونستی نیز از اولین پرواز مستقیم از خاک عربستان به فلسطین اشغالی و فرود در فرودگاه بن گوریون خبر دادند. این پرواز توسط شرکت هواپیمایی جت ایرلاین امارات انجام شد و مبدا پرواز ریاض پایتخت سعودی بود.

عربستان سعودی سال گذشته در ادامه تلاش‌های خود به منظور هموار کردن مسیر برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، با عبور هواپیماهای این رژیم از حریم هوایی خود به مقصد امارات و بحرین موافقت کرده، اما از مبدا این کشور تا کنون پروازی به سرزمین‌های اشغالی انجام نشده بود.

اقدام سعودی در صدور مجوز به هواپیماهای صهیونیستی برای عبور از آسمان این کشور با انتقاد شدید گروه‌های مقاومت و مردم فلسطین مواجه شد و ملت فلسطین آن را خیانت بزرگ حکام سعودی به آرمان فلسطین خوانده اند.

با این حال «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه سعودی در ماه آوریل ۲۰۲۱ گفته بود که عادی سازی روابط با اسرائیل برای منطقه سودمند است. وی در عین حال تاکید کرد که این عادی سازی به روند صلح اسرائیلی-فلسطینی بستگی دارد.

منبع: فارس