شهر خبر

تولد نوزادی چشمان گربه‌ای! + عکس

نوزاد دختر با زیبایی تمام به دنیا آمد اما چشمان او مشکلی نادر داشت که او را چشم گربه ای کرده بود.

تولد نوزادی چشمان گربه‌ای! + عکس

به گزارش منیبان؛ کودک 6 ماهه بیماری نادری دارد که چشم های او به گربه شباهت پیدا کرده است. هنگامی که پنج روز چشمانش را باز نکرده بود، پزشکان تشخیص دادند این کودک دوست داشتنی کور است .و در کم تر از یک هفته، تشخیص داده شد که دو بیماری چشمی جدی به نام میکرو فتالمی ، کلوبوما دارد. همانطور که در این بخش خواهیم گفت کلوبوما که به نام سندروم چشم گربه معروف است - می تواند عنبیه را از شکل معمول خود به شکل باریکی تغییر دهد. - میکرو فتالمی هم چنین به "سندرم چشم کوچک" معروف است و باعث می شود یک یا هر دو چشم به طور غیر عادی کوچک شوند. 

والدین این نوزاد گفته اند دخترشان احتمالا جوان ترین فرد در بریتانیا است که مبتلا به هر دو بیماری است اما با وجود نابینایی اش، لیلن کودکی خوشحال است که نمی تواند لبخندش رامتوقف کند. " چشمان لیلن هم اندازه چشمان گربه است و هرگز به درستی رشد نخواهند کرد زمانی که رشد می کنند، درست مانند گربه با همان خط روی آن ها به نظر می رسند.

مادرش می گوید او دختر کوچک ما است و ما بهترین ها را برای او می خواهیم و هر کاری را که می توانیم انجام می دهیم تا مطمئن شویم او بهترین زندگی را دارد." او نمی تواند کارهایی را انجام دهد که بیشتر بچه ها انجام می دهند چون نمی تواند ببیند." گاهی اوقات وقتی بیرون می رویم،و بچه های دیگر را می بینیم واقعا غم انگیز می شویم.

چشم-های-گربه-ای-نوزاد-تازه-متولد-شده

میکروفتالمی اختلال چشم است که اندازه چشم را تحت تاثیر قرار می دهد در حالی که کلوبوما حفره را در شبکیه ایجاد می کند و منجر به ظاهر گربه ای می شود.شرایط لیلن به این معنی است که او نمی تواند با اغلب اسباب بازی ها بازی کند و هنوز هیچ علامتی نشان نداده است که او سینه خیز می رود و یا به طور مستقل حرکت می کند.

پدر این نوزاد می گوید:" او نمی تواند با اسباب بازی های معمولی بازی کند یا کارهای زیادی انجام دهد که اغلب کودکان عادی این کار را انجام می دهند." او می تواند با اسباب بازی هایی که نور ساطع می کند یا فلش می زند بازی کند و از آن ها لذت ببرد، اما او نمی تواند سینه خیزبرود یا کارهایی مثل دیگران انجام دهد." او همیشه لبخند می زند و این به ما آرامش می دهد در اسکن 20هفته ای او، به مادرش گفته شد که به اندازه کافی بزرگ نشده است.

پزشکان بعدا مشکوک شدند که او در زمان اسکن 34 هفته ای دچار مشکلات چشمی شده است اما زمانی که به دنیا نیامده بود، پزشکان به میزان کامل به بیماری او پی بردند.مادرش اضافه کرد:" وقتی او به دنیا آمد چشمانش باز نبود، اما ما چیزی از آن نمی دانستیم ؛ اما همچنان که روزها می گذشت، باز هم نمی توانست چشم ها را باز کند.

پنج روز پس از تولد او، اپتومتریست آمد تا او را ببیند و سعی کرد چشمانش را باز کند من او را دیدم که به دکترها نگاه می کرد و سرش را تکان می داد ؛ وقتی پزشکان به من گفتند او نابینا است، از حال رفتم چون خیلی ویرانگر بود و نمی تونستم باور کنم.

اکنون والدین لیلن مجبورند با این واقعیت که دختر آن ها هرگز نمی تواند آن ها را ببیند، کنار بیایند.فکر کردن به اینکه دختر تان ممکن است هرگز چهره شما را نبیند، دشوار است.او می گوید:" ما باید برای درمان لیلی مدتی پول جمع کنیم تا در نهایت روزی او را درمان کنیم.

وبگردی