شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##برداشت#455#کیلوگرم#زعفران#مزارع#شهربابک

برداشت 455 کیلوگرم زعفران از مزارع شهربابک

برداشت 455 کیلوگرم زعفران از مزارع شهربابک

مدیر جهاد کشاورزی شهربابک گفت: پیش بینی می شود با احتساب متوسط عملکرد 3.25 کیلوگرم در هکتار، 455 کیلوگرم کلاله خشک زعفران از سطح مزارع شهرستان شهربابک برداشت شود.

به گزارش تحریریه، غلامرضا منگلی مدیر جهاد کشاورزی شهربابک در گفت و گو با تحریریه با بیان اینکه شهرستان شهربابک یکی از تولید کنندگان طلای سرخ در استان کرمان است، گفت: شهربابک ۱۶۵ هکتار سطح زیر کشت زعفران دارد که 145 هکتار آن در فاز تولید اقتصادی و ۲۰ هکتار نیز به صورت نهال است.

وی با اشاره به اینکه برداشت زعفران مزارع شهرستان بسته به شرایط جوی و درجه حرارت منطقه از اواسط آبان ماه شروع می شود و تا اواخر آذر ادامه دارد، تصریح کرد: میزان برداشت زعفران در شهربابک نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهربابک افزود: پیش بینی می شود با احتساب متوسط عملکرد 3.25 کیلوگرم در هکتار، 455 کیلوگرم کلاله خشک زعفران از سطح مزارع شهرستان شهربابک برداشت شود.

 منگلی بیان داشت: زعفران تولیدی شهرستان به دلیل مرغوبیت و کیفیت رنگ و عطر از بازار پسندی بالایی برخوردار است و علاوه بر داخل استان در خارج از استان نیز به فروش می رسد.

وی افزود: اداره تولیدات گیاهی واداره ترویج و مراکز خدمات جهاد کشاورزی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی با برگزاری کلاس های آموزشی در مناطق مستعد به انتشار برگه ترویجی از طریق شبکه‌های اجتماعی محلی بین متقاضیان اقدام کرده و به منظور ارتقا سطح آگاهی بهره‌برداران، آموزش، ترویج نحوه کاشت و نظارت بر تهیه و توزیع پیاز زعفران برای توسعه سطح زیر کشت آن اقداماتی صورت انجام داده است.

منگلی تاکید کرد: جهاد کشاورزی برای تامین هزینه های توسعه کاشت این محصول با نیاز آبی کم واشتغالزا به متقاضیان تسهیلات بلند مدت کم بهره اختصاص می دهد.

پایان/