شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#خلیج فارس#دیپلماسی

پنتاگون: کشور‌های عرب خلیج فارس از دیپلماسی برای حل موضوع هسته‌ای ایران در وین پشتیبانی می‌کنند

یک مسئول وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس از تاکید واشنگتن بر دیپلماسی در قبال ایران در زمینه برجام حمایت می‌کنند. شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از یک مسئول پنتاگون بدون ذکر نام گفت: "کشور‌های عرب خلیج فارس از تاکید ما بر دیپلماسی برای حل موضوع هسته‌ای ایران در وین پشتیبانی می‌کنند".

پنتاگون: کشور‌های عرب خلیج فارس از دیپلماسی برای حل موضوع هسته‌ای ایران در وین پشتیبانی می‌کنند

یک مسئول وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از تاکید واشنگتن بر دیپلماسی در قبال ایران در زمینه برجام حمایت می‌کنند.

به نقل از یک مسئول پنتاگون بدون ذکر نام گفت: "کشورهای عرب خلیج فارس از تاکید ما بر دیپلماسی برای حل موضوع هسته ای ایران در وین پشتیبانی می کنند".

وی در عین حال با طرح اتهامی واهی علیه ایران مدعی شد که "ایران رویکرد خصمانه ای در منطقه دارد و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس حمایت خود از آمریکا برای مقابله با این رویکرد ایران در منطقه را ابراز داشته اند".

این ادعا در حالی مطرح می شود که واشنگتن در تازه ترین اقدام خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران ، به بهانه واهی مداخله در انتخابات آمریکا یک نهاد ایران و 6 فرد ایرانی را به فهرست بلندبالای تحریم های خود افزود .

این نوع فرافکنی ها از سوی دولت آمریکا که خود سابقه طولانی مداخله در کشورهای مختلف به اشکال و انحاء مختلف را دارد، بی اساس و در راستای فریب افکار عمومی این کشور ارزیابی می شود.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان این اقدام را ادامه سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ و اقدماتی از روی استیصال و فاقد مشروعیت دانسته و آن را محکوم کرد.

این مسئول پنتاگون همچنین به سفر هفته آینده «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به منطقه و اهداف آن اشاره کرد و گفت: آستین در جریان سفر این هفته به شرکای خود در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تاکید خواهد کرد که واشنگتن به امنیت منطقه متعهد است.

وی افزود: آستین در جریان این سفر همچنین عزم واشنگتن برای باقی نگه داشتن یک سری نیرو در عراق و سوریه را مورد بحث قرار خواهد داد.

این مسئول وزارت دفاع آمریکا برای کاستن از نگرانی برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که خود را به آمریکا متکی کرده اند، گفت: تمرکز روی چالش های ناشی از چین به معنای ترک منطقه خاورمیانه نیست.

وی همچنین در تلاش برای راضی نگه داشتن کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بویژه بعد از خروج آمریکا از افغانستان گفت: این خروج بدون وجود پایگاههای آمریکا در خلیج فارس امکانپذیر نبود.

این مسئول پنتاگون همچنین با طرح اتهام واهی علیه دولت سوریه مبنی بر "استفاده از سلاح شیمیایی" و در عین حال ابراز نارضایتی از تلاش کشورهای عربی برای عادی سازی روابط خود با دولت سوریه از جمله امارات بعد از شکست توطئه ها علیه دمشق گفت: شرکای ما باید منافع مشترکی با ما داشته باشند که سوریه توسط نظامی که از سلاح های شیمیایی استفاده می کند، اداره نشود.

منبع: انتخاب