شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایتالیا#آلمان

آلمانی‌ها خواهان اجرای طرح واکسیناسیون اجباری هستند/ انتقال بیماران کرونایی به ایتالیا


آلمانی‌ها خواهان اجرای طرح واکسیناسیون اجباری هستند/ انتقال بیماران کرونایی به ایتالیا

به دنبال وخامت اوضاع کرونایی در آلمان و کاهش ظرفیت بیمارستان‌ها بیماران برای درمان به ایتالیا منتقل می‌شوند و تمایل شهروندان آلمانی به اعمال طرح واکسیناسیون اجباری هم به شدت افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، اوضاع کرونایی در آلمان همچنان رو به وخامت است؛ در این شرایط نتایج جدیدترین نظر سنجی که به سفارش "آر تی ال" و "ان تی وی" آلمان انجام شده نشان می دهد که تمایل آلمانی ها به اجباری شدن واکسن در کشورشان بیشتر شده است.

در اوایل آگوست حدود 63 درصد شهروندان آلمانی طرفدار واکسیناسیون داوطلبانه و تنها 34 درصد خواهان واکسیناسیون اجباری در کشورشان بودند. این در حالی است که حالا شرایط تغییر کرده است.

بر اساس جدیدترین نظر سنجی که توسط موسسه "فورسا" انجام شده است 64 درصد شهروندان خواستار واکسیناسیون اجباری برای شهروندان بوده و 36 درصد هم همچنان خواهان واکسیناسیون داوطلبانه هستند.

این وضعیت البته در نقاط مختلف آلمان فرق می کند. در شرق آلمان 54 درصد شهروندان خواهان واکسیناسیون اجباری و 46 درصد با آن مخالفند. در غرب این کشور 65 درصد خواهان واکسیناسیون اجباری و 34 درصد هم با آن مخالفند. تنها در بین طرفداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان اکثریت خواهان واکسیناسیون داوطلبانه هستند و 72 درصد طرفداران این حزب طرح واکسیناسیون اجباری را رد می کنند.

همچنین نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که تقاضاها برای اعمال قواعد موسوم به 2G در بین شهروندان آلمانی با توجه به وخامت اوضاع کرونا بالا گرفته و حدود 71 درصد شهروندان آلمانی این ایده را درست می دانند که در آینده اماکنی مانند مهمانسراها، خرده فروشی ها و سایر رویدادها تنها برای واکسینه شده ها و بهبود یافتگان از کرونا قابل دسترس باشد. تنها 28 درصد شهروندان بااین ایده مخالفند.

این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که 36 درصد شهروندان آلمانی بر این باورند که با توجه به وضعیت فعلی مبتلایان اقدامات و محدودیت های جامع مشابه آنچه در اواخر سال 2020 اتخاذ شده بود لازم است و 59 درصد هم با این ایده مخالفند.

بر اساس این نظر سنجی همچنین اکثر قریب به اتفاق شهروندان در نهایت طرفدار این مسئله هستند که اقدامات دیگری که برای مبارزه با همه گیری در حال تصمیم گیری است به صورت واحد در سراسر کشور اجرایی شود. تنها 30 درصد بر این عقیده اند که هر ایالت باید به صورت مستقل در این باره تصمیم گیری کند.

موسسه فورسا این نظر سنجی را اخیرا از بین 1013 شهروند آلمانی انجام داده است.

لوتار ویلر ، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم امروز ( جمعه) در سخنانی از حدود نیم میلیون بیمار فعال کووید 19 خبر داده که در کشورش بی سابقه بوده است. وی تاکید کرد که حتی در بین کودکان نرخ مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته به 700 افزایش پیدا کرده است. وی همچنین گفت: ما باید حالا ترمز اضطراری را بکشیم.

وی از افزایش همه فاکتورهای کرونایی از جمله مبتلایان هفت روزه و بستری شدگان در بیمارستان ها خبر داده و اعلام کرد که در برخی مناطق کشور اوضاع پیچیده تر است. ویلر افزود: اینکه شرایط تا چه اندازه بدتر شود به خودما بستگی دارد.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم بر لزوم افزایش سرعت در واکسیناسیون مرحله سوم در کشور تاکید کرده و گفت: ما در شرایطی قرار داریم که در آن باید احتمالا بیماران در سراسر مناطق را به خارج منتقل کنیم.

وی همچنین گفت: این پویایی ایجاد شده افزایش آمارهای کرونا توقف ناپذیر است. شاخص ابتلا به کرونا به ازای هر 100 هزار نفر در عرض چند هفته 5 برابر شده است. ما در شرایط اضطراری قرار گرفته ایم. حالا به همه اقدامات مشترک دولتی و ابزارهایی مانند واکسیناسیون، تست گیری و محدودیت در ارتباطات نیاز است.

ایالت بایرن در آلمان هم به دلیل پر شدن بیمارستان ها بیماران کرونایی را برای درمان به ایتالیا منتقل می کند. این خبر را مایکل وبر، رئیس انجمن پزشکان پیشرو و بیمارستانی در آلمان اعلام کرده است. وی ظرفیت بیمارستان ها را رو به اتمام ارزیابی کرده و پیش بینی کرده که تعداد بیماران بخش های مراقبت های ویژه طی 21 تا 23 روز آینده دو برابر شود.

شاخص ابتلای هفتگی به کرونا در ازای هر 100 هزار نفر در آلمان مجددا افزایش پیدا کرده و انستیتو رابرت کخ آلمان روز جمعه این شاخص را 340.7 اعلام کرد.

بر این اساس در عرض 24 ساعت هم 52970 مورد جدید ابتلا به کرونا در آلمان شناسایی شده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح روز گذشته هم از ابتلای 65371 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که رکورد بالای جدیدی از ابتدای شروع این بحران در این کشور محسوب می شود.

دولت آلمان همچنین کشورهای بلژیک، هلند، یونان و ایرلند را به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در لیست مناطق پر خطر کرونایی خود قرار می دهد و از روز یکشنبه قواعد سختگیرانه ای را برای مسافران ورودی از این کشورها اعمال می کند.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم اخیرا اعلام کرد : موج چهارم کرونا با تمام قدرت کشور ما را در می نوردد. وی وضعیت فعلی همه گیری در کشورش را دراماتیک توصیف کرده و تاکید کرد: حتی اگر از نظر سیاسی هیچ اکثریتی برای تمدید وضعیت اضطراری در سطح ملی وجود نداشته باشد من هیچ شکی ندارم که ما در چنین شرایط اضطراری قرار داریم.

سازمان بهداشت جهانی هم اخیرا اروپا را کانون همه گیری کرونا نامیده و هشدار داده که در صورت عدم اتخاذ اقدامات سریع تا ژانویه 500 هزار نفر دیگر در این منطقه در اثر ابتلا به کرونا خواهند مرد.

انتهای پیام/