شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#گفتگو#امور خارجه#وزیر امور خارجه

رایزنی فواد حسین با همتای بحرینی/ قول «پلاسخارت» به هیئت هماهنگی شیعیان عراق


رایزنی فواد حسین با همتای بحرینی/ قول «پلاسخارت» به هیئت هماهنگی شیعیان عراق

وزیر امور خارجه عراق در حاشیه هفدهمین کنفرانس گفتگوی منامه با همتای بحرینی خود دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،«فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در حاشیه هفدهمین کنفرانس گفتگوی منامه با «عبدالطیف الزیانی»، همتای بحرینی خود دیدار و گفتگو کرد.

«احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: فواد حسین در دیدار با الزیانی بر تمایل عراق به افزایش روند همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و بهداشتی تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق همچنین بر اهمیت برگزاری نشست‌های کمیته مشترک، اجرایی‌سازی یادداشت‌ تفاهم مربوط به رایزنی‌های سیاسی در چارچوب تقویت مناسبات دو کشور تاکید کرد.

قول مساعد «پلاسخارت» به هیئت هماهنگی گروه‌های شیعی

«جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق اعلام کرد که مستندات هیات هماهنگی گروه‌های شیعی درباره تقلب در نتایج انتخابات را به شورای امنیت انتقال خواهد داد.

«رحیم العبودی»، از اعضای ارشد جریان حکمت به شفق نیوز گفت: رهبران هیات هماهنگی گروه‌های شیعی روز گذشته نشستی با حضور پلاسخارت در منزل سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت برگزار کردند و طی آن درباره فرایند انتخاباتی و تقلب صورت گرفته در آن و نیز ابتکار حکیم برای برون‌رفت از بحران کنونی رایزنی کردند.

 

وی افزود: پلاسخارت از دلایل و مستندات رهبران هیات هماهنگی که نتایج اعلام شده توسط کمیساریا و فرایند انتخابات را تحت الشعاع قرار می‌دهد، شگفت‌زده شد و قول داد این مستندات را به سازمان ملل و شورای امنیت انتقال خواهد داد.

العبودی در پایان گفت: انتظار می‌رود پلاسخارت طی ساعات آتی با روسای سه‌گانه، وزرا و شورای عالی قضایی برای بررسی مستندات مذکور دیدار کند.

هیات هماهنگی گروه‌های شیعی پیش از این در بیانیه‌ای از دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق خبر داده و افزوده بود «دلایل و مستندات روشنِ» اختلال بزرگ و تقلب در نتایج انتخابات اخیر را به وی ارائه کرده است.

انتهای پیام/