به گزارش  برنا از خبرگزاری رسمی " آذرتاج " جمهوری آذربایجان ، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا از بروز تنش در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان ابراز نگرانی کرد و طرفین مناقشه را به تلاش برای رفع تنش و حل مسالمت آمیز اختلف نظر موجود  دعوت کرد .

 بنا به این گزارش ، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ، ارمنستان را به انجام اقدامات تحریک آمیز متهم کرد و مسوولیت وضعیت متشنج در منطقه را بر عهده مسوولان سیاسی و نظامی این کشور دانست .

  به گفته بایرام اف جمهوری آذربایجان برای آغاز روند تعیین مرزها بر مبنای اصول حقوق بین المللی آمادگی دارد ولی ارمنستان حاضر به برداشتن گامهای در این زمینه نمی باشد .

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و دستیار وزیر امور خارجه امریکا در این گفت و گوی تلفنی در خصوص اجرای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان امضا شده در آبان ماه سال گذشته در باره پایان جنگ در قره باغ و نیز مسایل دیگر امنیت منطقه ای تبادل نظر کردند .

  تنش اخیر بروز کرده در چند روز اخیر در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان سه شنبه گذشته منجر به درگیری های نظامی میان نیروهای دو کشور شد که تلفات جانی در هر دو طرف در بر داشت .