شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیگ قهرمانان آسیا#بازیکنان

محدودیت استخدام بازیکنان خارجی برداشته شد/ مصوبه مهم لیگ قهرمانان آسیا با یک تبصره

محدودیت استخدام بازیکنان خارجی برداشته شد/ مصوبه مهم لیگ قهرمانان آسیا با یک تبصره

قانون استفاده محدود از بازیکنان خارجی در آسیا مورد تجدید نظر قرار گرفت.

 کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا سرانجام مصوب کرد که تیم‌های آسیایی در فهرست ارسالی خود به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده از بازیکنان خارجی بیشتری استفاده کنند.


 با وجود مخالفت کشورهایی مثل ژاپن، با توجه به علاقه اسپانسرهای لیگ قهرمانان آسیا و همین‌طور فشار برخی باشگاه‌های عربی به ویژه باشگاه‌های عربستانی این طرح مصوب شد و تیم‌های حاضر در فصل آینده رقابت‌ها می‌توانند بیش از 3+1 بازیکن خارجی در فهرست نهایی خود داشته باشند.

 

این تصمیم مهم البته تبصره‌ای هم دارد و آن عدم حضور بیش از 3+1 (شامل سه بازیکن خارجی و یک بازیکن آسیایی) در فهرست تیم برای هر مسابقه است، که به این ترتیب با وجود برداشته شدن محدودیت کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنان محدودیت‌هایی را در این‌باره در نظر گرفته تا ناگهان تعداد بازیکنان خارجی بیش از اندازه زیاد نشود و همچنان سهم اصلی به بازیکنان بومی هر کشور تعلق بگیرد.

 

-

این یک گام به جلو برای تیم‌های متمول آسیایی و البته به ضرر تیم‌های ایرانی است چرا که محدودیت استفاده از بازیکنان خارجی در لیگ فوتبال ایران وجود دارد و هیچ تیمی اجازه ندارد بیش از 3+1 بازیکن خارجی به تیم خود اضافه کند و با توجه به شرایط اقتصادی خاص اصولاً تیم‌های ایرانی در خرید از بازیکنان خارجی بسیار دست به عصا و محتاط هستند.

 

اسپانسرهای اصلی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای بالا بردن جذابیت و کیفیت این مسابقات نسخه حضور نامحدود بازیکنان خارجی را در نظر داشتند که فعلاً این مسئله تا این حد پیش رفته است و ممکن است این مصوبه در آینده تغییر کند.