شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#مسکن مهر#زمین#ساخت#میلیونها#فراهم

زمین ساخت میلیونها مسکن فراهم شد

زمین ساخت میلیونها مسکن فراهم شد

وزیر راه و شهرسازی از تامین زمین ساخت ۲.۴ میلیون مسکن در کشور خبر داد و گفت: ۲۴۰ هزار مسکن مهر هنوز نیمه تمام است.

به گزارش تحریریه،‌ رستم قاسمی گفت: از 4 میلیون مسکنی که قرار است ساخته شود، حدود یک میلیون روستایی و حدود 3 میلیون شهری است. در بخش روستایی ما مشکل زمین نداریم. با بنیاد مسکن توافق کردیم که این تعداد ظرف 4 سال ساخته شود که در دو سال اول باید حدود 500 هزار واحد مسکونی ساخته شود. از 3 میلیون واحد شهری نیز اکنون برای حدود 2 میلیون و 400 هزار واحد زمین پیش‌بینی شده و تا پایان سال زمین برای سقف 4 میلیون مسکن تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که تسهیلات یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در ساخت مسکن گفت: در جلسه اخیر شورای عالی پول و اعتبار مصوب شد هر سال 360 هزار میلیارد تومان معادل یک سوم بودجه کل کشور  تسهیلات در قانون جهش تولید مسکن اختصاص یابد. در توافق با بانک مرکزی سقف هر واحد در هر استان و شهرستان مشخص و به همه استان ها ابلاغ شده است.

سیمان و فولاد نهضت ملی مسکن تامین می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که در بخش ساخت وساز ظرفیت‌های فراوانی در کشور وجود دارد و پیمانکاران و انبوه‌سازان بیکار فعال خواهند شد، اضافه کرد:‌ در مورد مواد و مصالح ظرفیت تامین مصالح در کشور وجود دارد . امروز ظرفیت تولید سیمان در کشور بین 75 تا 80 میلیون تن در سال است. با آغاز احداث 2 میلیون واحد مسکونی در فاز اول نهضت ملی مسکن، حدود 40 میلیون تن سیمان نیاز خواهیم داشت و 50 درصد مازاد تولید می‌تواند صادر شود. در بخش فولاد نیز حدود 30 میلیون تن ظرفیت تولید در کشور وجود دارد که برای احداث این دو میلیون واحد حدود 15 میلیون تن فولاد نیاز است. امروز کشور در تولید برخی از مصالح رتبه‌های سوم تا پنجم جهان را در اختیار دارد، بنابراین در این حوزه نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.

پایان/