شهر خبر

درباره انتخابات ۲۰۲۴ روسیه؛

مسکو درباره تصویب قطعنامه پیشنهادی کنگره آمریکا هشدار داد

مسکو درباره تصویب قطعنامه پیشنهادی کنگره آمریکا هشدار داد

همزمان با ارائه طرح پیشنهادی نمایندگان کنگره آمریکا مبنی بر به رسمیت نشناختن انتخابات سال ۲۰۲۴ روسیه در صورت نامزدی «ولادیمیر پوتین»، مسکو نسبت به عواقب این اقدام هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «ولادیمیر جباروف» معاون اول رئیس کمیته امور خارجی شورای فدراسیون روسیه نسبت به قطعنامه پیشنهادی کنگره آمریکا مبنی بر به رسمیت نشناختن انتخابات سال ۲۰۲۴ روسیه در صورت نامزدی «ولادیمیر پوتین» رئس جمهور این کشور، واکنش نشان داد.

وی در این رابطه گفت: من مطمئن هستم که این سند تصویب نخواهد شد. اما اگر این قطعنامه تصویب شود، منجر به قطع روابط روسیه و آمریکا خواهد شد.

پیشتر و در همین رابطه «استیو کوهن» و «جو ویلسون» نمایندگان کنگره آمریکا پیشنهادی را برای عدم به رسمیت شناختن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور کنونی روسیه به عنوان رئیس دولت این کشور در صورت تصمیم وی برای نامزدی در انتخابات سال ۲۰۲۴، به مجلس نمایندگان کنگره ارائه کردند.

مسکو پیشتر نیز هر گونه بحث در مورد شرایط نامزدی احتمالی پوتین برای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری روسیه توسط سیاستمداران و مقامات آمریکایی را دخالت در امور داخلی این کشور خوانده بود.