شهر خبر

کمیته مجلس نمایندگان آمریکا دستیار سابق ترامپ را احضار کرد


کمیته مجلس نمایندگان آمریکا دستیار سابق ترامپ را احضار کرد

کمیته ویژه مجلس نمایندگان آمریکا که در حال تحقیق درباره پاندمی کروناست، پیتر ناوارو دستیار سابق دونالد ترامپ را احضار کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا که در حال تحقیق درباره پاندمی کرونا است، احضاریه ای را برای پیتر ناوارو دستیار سابق دونالد ترامپ صادر کرده و خواستار ارائه اسنادی در ارتباط با تحقیقات این کمیته درباره دخالت سیاسی از سوی دولت سابق ایالات متحده شده است.

 

بر اساس این گزارش جیمز کلایبرن رئیس این کمیته در اظهاراتی ناوارو را متهم کرده است که سیاست را بر همه مسائل مهم دیگر کشور اولویت داده و این دروغ را ترویج داده است که انتخابات 2020 به سرقت رفته است.

وی همچنین ناوارو را متهم کرده است که میلیون ها دلار از منابع مالی را برای عقد قراردادهایی برای تامین تجهیزات مورد نیاز پاندمی کرونا با شرکت هایی که واقعا آمادگی لازم را نداشته اند، حیف و میل کرده است.

این احضاریه ناوارو را مجبور می ‌کند تا تمام اسناد و اطلاعات مربوط به مشارکت خود در اقدامات دولت فدرال برای مقابله با ویروس کرونا را تا 8 دسامبر ارائه کرده و 15 دسامبر نیز در این کمیته حضور یابد.

کلایبرن گفت ناوارو از زمانی که این کمیته منتخب برای اولین بار در 14 سپتامبر با وی تماس گرفت، داوطلبانه از درخواست های مکرر برای ارائه اسناد خودداری کرده است.

انتهای پیام/