شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#روسیه#بحران سوریه#دمشق#قبال

دمشق و مسکو: سیاست‌های غرب درباره بحران سوریه منافقانه است


دمشق و مسکو: سیاست‌های غرب درباره بحران سوریه منافقانه است

ستاد هماهنگی سوریه و روسیه درباره مسائل مرتبط با فعالسازی روند بازگشت آوارگان سوری، سیاست‌های غرب در قبال بحران سوریه را منافقانه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ستاد هماهنگی سوریه و روسیه درباره مسایل مرتبط با فعالسازی روند بازگشت آوارگان سوری تاکید کرد که سیاست‌های کشورهای غربی در قبال سوریه با توجه به ادامه تحمیل اقدامات ظالمانه یکجانبه و اشغالی اراضی یک کشور دارای حاکمیت؛ اوج نفاق است.

این ستاد در بیانیه ای مشترک در پایان نشست دوره ای خود که با حضور نمایندگانی از سازمان ملل  و سازمان‌های بین المللی بشردوستانه در دمشق برگزار شد، اعلام کرد: بازگشت آوارگان سوری به کشورشان یک اولویت ملی برای دولت سوریه محسوب می شود که برای تحقق چنین مساله تمام تلاش ممکن را مبذول می دارد و دولت روسیه طبق توافقات انجام شده، تمام انواع کمک ها را برای رفع مشکلات امور انسان دوستانه به دولت سوریه ارائه می کند.

در این بیاینه آمده است: به لطف فرمانها و تصمیمات صادر شده از سوی رهبری و دولت جمهوری عربی سوریه و کار موثر ستاد هماهنگی مبنی بر اصول اولیه سازمان ملل، تا به امروز، 2325294 شهروند سوری از جمله 1373592 نفر آواره داخلی و 951702 نفر در خارج به کشور بازگشتند.

این بیانیه می‌افزاید: تلاش مداوم دولت سوریه برای بازگرداندن امنیت و ثبات و اصلاح زیرساخت، امکان این را به وجود آورده است که مهاجران، به محل اقامت دائمی خود منتقل شوند.

انتهای پیام/