فرزاد آشوبی، سرمربی تیم گل ریحان البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا، با اشاره به مشکلی که در بازی اول تیم گل ریحان در لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور به وجود آمد، گفت: با این دید که احساس کردم در تیم گل ریحان فضای انجام کارهای خوبی وجود دارد با عشق و انگیزه تیم خوبی را مهیا کردیم و همکاران خوبی را در این زمینه داریم اما برخی مشکلات باعث شد در انجام بازی اول محروم شویم. به هرحال امیدوارم مشکلات حل شود و بتوانیم در ادامه فصل از توان فنی و فوتبالی این تیم استفاده کنیم.

سرمربی گل ریحان ادامه داد: از نظر فنی و فوتبالی تیم و بازیکنان خوبی را در اختیار داریم و متناسب با شرایط تیم خوبی را تشکیل دادیم و امیدوارم بتوانیم در بازی های بعد از این پتانسیل استفاده کامل را داشته باشیم.

او در خصوص شرایط حاکم بر بازی‌های لیگ برتر تصریح کرد: همان طور که پیش‌بینی می‌شد در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر، تیم‌هایی که پیش فصل خوبی را داشتند و با آماده‌سازی بهتری پا به این رقابتها گذاشتند در حال حاضر شرایط مطلوبی را دارند. در این میان شرایط برای پرسپولیس کمی متفاوت بوده که اعتقاد من بر این است که این تیم در ادامه فصل می تواند جبران کند.

هافبک اسبق فوتبال در مورد شناسایی مدعیان لیگ برتر عنوان کرد: در شرایط فعلی شناسایی دقیق مدعیان کمی سخت است ولی حداقل نمودار مدل اخیر تیم‌ها در لیگ برتر نشان دهنده این است که تیم هایی مثل پرسپولیس، سپاهان، گل‌گهر و استقلال 4 تیمی هستند که شرایط خوبی را از خود ارائه کرده‌اند، البته در این مسیر نمی‌توان از تیم های دیگر به سادگی عبور کرد و این احتمال وجود دارد که تیم های دیگری وارد این چرخه شده و در هفته های آتی معادلات مدعیان را برهم بزنند.

بازیکن سال‌های گذشته پرسپولیس در خصوص وضعیت و شرایط حاکم بر این تیم در فصل جدید گفت: به نظرم شرایط فعلی پرسپولیس تغییر می‌کند و پایدار نخواهد بود. با اضافه شدن دو بازیکن تاجیک هم می‌تواند به موفقیت این دو در تیم خوشبین بود. تیم گل‌محمدی از نظر فنی و فوتبالی شرایطی دارد که می‌تواند این وضعیت را بهبود بدهد.

او در مورد علل مشکلات اخیر تصریح کرد: عوامل مختلفی در این امر دخیل بوده که مجموعه این عوامل آرامش این تیم را تحت‌الشعاع قرار داده که رفع مشکلات می تواند پرسپولیس را به بازگشت به اوج امیدوار کند. پرسپولیس حق را دارد در مقطعی دچار افت شود اما مهم این است که این مقطع طولانی نباشد و اطمینان دارم این اتفاق برای این تیم رخ می دهد.

آشوبی در خصوص شرایط مردان میانه میدان تیم گل‌محمدی به خبرنگار برنا گفت: پرسپولیس در خط میانی بازیکنان خوبی را در اختیار دارد اما افسوس بزرگ این است که تیم در این خط بازیکنی مثل احمد نورالهی یا بازیکنی هم طراز با او را در اختیار ندارد. پرسپولیس نفرات خوبی را در میانه میدان دارد اما جنس بازی این نفرات شبیه هم است و در حال حاضر پرسپولیس به هافبکی با استایل متفاوت و شبیه و نزدیک به سبک بازی نورالهی نیاز دارد.

او در ادامه شرایط تیم ملی با اسکوچیچ را مثبت ارزیابی کرد و در این خصوص عنوان کرد: نتایج کسب شده با حضور اسکوچیچ در تیم ملی نشان دهنده است که عملکرد او در این پست قابل دفاع است و کسانی که به خاطر رزومه از او انتقاد می کنند، صحبت شان منطقی نیست.

آشوبی درباره ماجرای پیش آمده بین مهدی طارمی و اسکوچیچ گفت: با تمام احترامی که برای مهدی طارمی قائل هستم و اعتقاد دارم او از نظر کیفی و فنی بهترین بازیکن ایران است اما در این ماجرا حق را به اسکوچیچ می دهم چراکه به نظرم بازیکنان در جایگاهی نیستند که بخواهند در مورد نظرات فنی سرمربی خود واکنش عمومی داشته باشند. به اعتقاد من صحبت‌های اسکوچیچ مبتنی بر حقیقت است. ما در فوتبالمان نفرات و بازیکنان خوبی داریم اما از نظر تاکتیکی و تاکتیک پذیری ضعف‌های بزرگی داریم که از شرایط بازیکنان در پایه و سنین کم نشات می‌گیرد.

او گفت: البته باید به این مساله اشاره کنم رویکرد طارمی پس از پیروزی‌های اخیر تیم برابر لبنان و سوریه مثبت بوده و مشخص است از شرایطش رضایت ندارد. زمانی که بازیکن متوجه اشتباهش شده، می تواند به تیم برگردد تا هم ما از حضور او در تیم ملی لذت ببریم و هم این که خود بازیکن بتواند به تیم ملی کمک کند.

انتهای پیام/ 4