شهر خبر

سالانه بالغ بر ۵۰۰ تن محصول گلخانه‌ای در اقلید تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی اقلید گفت: سالانه حدود ۵۰۰ تن انواع محصول گلخانه‌ای از چهار هکتار گلخانه این شهرستان برداشت و روانه بازار‌های مصرف داخل و خارج کشور می‌شود.

سالانه بالغ بر ۵۰۰ تن محصول گلخانه‌ای در اقلید تولید می‌شود

سیدعلی آقا میرطالبی مدیر جهاد کشاورزی اقلید سالانه حدود ۵۰۰ تن انواع محصول گلخانه‌ای از چهار هکتار گلخانه این شهرستان برداشت و روانه بازار‌های مصرف داخل و خارج کشور می‌شود.

او افزود: این محصولات شامل، خیار، فلفل دلمه، گوجه فرنگی و انواع سبزیجات است که بخش عمده محصولات گلخانه‌ای شهرستان به تولید فلفل دلمه‌ای اختصاص دارد.

آقا میرطالبی با اشاره به پرداخت تسهیلات با بهره کم به کشاورزان، افزود: تاکنون بالغ بر ۳۱۸ میلیارد ریال تسهیلات برای متقاضیان در قالب هفت پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون سطح گلخانه‌های به بهره برداری رسیده شهرستان به ۹ هکتار رسیده است، ادامه داد: صدور مجوز افزون بر ۱۳۷هکتار اراضی مستعد گلخانه برای متقاضیان از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و شهرک‌های کشاورزی استان نیز صادرشده است.

میرطالبی، افزایش تولید در واحد سطح، صرفه جویی مصرف آب، محصول سالم، کاهش مصرف سموم و اشتغالزایی زیاد را از مزایای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای دانست.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان