شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#واشنگتن

انگشت اتهام آمریکا به سوی پاکستان!/ واشنگتن چرا دست از سر اسلام آباد بر نمی‌دارد؟

وزیر امور خارجه آمریکا در تازه‌ترین اظهار نظر علیه پاکستان‌ که بیانگر تداوم بی‌اعتمادی میان دو کشور است، اتهام نقض آزادی مذهبی علیه اسلام‌آباد را تکرار کرد و از ابقای پاکستان در فهرست کشورهای نقض سیستماتیک آزادی مذهبی خبر داد.

انگشت اتهام آمریکا به سوی پاکستان!/ واشنگتن چرا دست از سر اسلام آباد بر نمی‌دارد؟

به گزارش منیبان؛ از رسانه‌های پاکستانی، تصمیم «آنتونی بلینکن» درحالی عنوان می‌شود که پاکستان دو بار در زمان دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق ایالات متحده در فهرست کشورهای ناقض حقوق و آزادی مذهبی قرار گرفت.

منابع خبری امروز به نقل از وزیر امور خارجه آمریکا نوشتند: پاکستان در کنار طالبان متهم به نقض سیستماتیک آزادی مذهبی است و واشنگتن نام این کشور را در فهرست کشورهای زیر نظر به دلیل اقدامات نگران کننده علیه آزادی مذهبی ابقا کرد.

بلینکن اعلام کرد: آمریکا همچنان به همه دولت‌ها (متهم به نقض آزادی مذهبی) فشار می‌آورد تا کاستی‌های موجود در قوانین و عملکردهای خود را برطرف کنند و مسئولیت‌پذیری را برای کسانی که مسئول سوء استفاده هستند، ارتقا دهند.

پاکستان که از سال ۲۰۰۱ روزی که آمریکا با یورش به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم، تبدیل به متحد به اصطلاح غیرناتو واشنگتن شد، شاید انتظار داشت که رفتار دوگانه سردمداران آمریکا حداقل متوجه این کشور نباشد. اما برعکس این موضوع، پاکستانی‌ها نه تنها به دلیل مشارکت با آمریکا در جنگ علیه تروریسم بر مشکلات خود افزودند بلکه سال‌ها متهم به کم کاری در این حوزه و یا ضعف در دموکراسی و حتی آزادی مذهبی از سوی آمریکا شدند.

پاکستان همواره گزارش های وزارت امور خارجه آمریکا در  خصوص نقض آزادی های مذهبی در این کشور را رد کرد و اعتبار و شفافیت آنها را زیر سوال برده است.

ادعای نقض حقوق بشری آمریکا علیه پاکستان مرتبط با آزادی مذهبی در این کشور درحالی عنوان می‌شود که دولت اسلام‌آباد طی سال‌های اخیر گام‌های اطمینان بخشی در تامین امنیت اقلیت‌ها و بهبود فضای آزادی برای پیروان ادیان الهی در کنار جامعه مسلمانان این کشور، برداشته است.

رنگ سفید در پرچم دو رنگ پاکستان به نشانه جمعیت اقلیت و انسجام میان پیروان مذاهب در این کشور است. 

وبگردی