شهر خبر

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به بیانیه ضد ایرانی کارگروه خودخوانده غربی ـ عربی


واکنش سخنگوی وزارت خارجه به بیانیه ضد ایرانی کارگروه خودخوانده غربی ـ عربی

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، بیانیه ضد ایرانی کارگروه خودخوانده متشکل از آمریکا، تروئیکای اروپایی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را ساختگی، نمایشی و فاقد مشروعیت خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه پنج‌شنبه شب در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص بیانیه کارگروه خودخوانده آمریکا، تروئیکای اروپا و کشورهای شورای همکاری در خصوص ایران اعلام کرد که این نشست و بیانیه تنظیم شده، آنچنان ساختگی، نمایشی و فاقد مشروعیت است که ارزش پاسخگویی ندارد.  

سعید خطیب زاده تصریح کرد: دولت آمریکا به عنوان ناقض قطعنامه 2231 و طرفی که از برجام خارج شده و مسئول وضعیت فعلی پیش آمده است، و به عنوان تنها کشور با سابقه استفاده از تسلیحات هسته ای، با سابقه ای  سیاه از  مداخله های متعدد در امور داخلی کشورهای مختلف و اصلی ترین فروشنده سلاح و مهمات به مناطق مختلف دنیا، بار دیگر درصدد بحران‌آفرینی و فضاسازی علیه ایران است.

وی در این رابطه افزود: کشورهایی که باید پاسخگوی ماجراجویی ها و تجاوزهای خود در منطقه از جمله تجاوز هفت ساله به سرزمین یمن باشند نمی توانند در مقام مدعی علیه دیگران اتهامات بی اساس مطرح کنند و مسئولیت این جنایت ها را از خود سلب و اذهان عمومی را منحرف کنند.

معاونان سیاسی وزرای خارجه تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان)، نمایندگانی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز پنج‌شنبه پس از پایان نشست چندجانبه خود در ریاض با صدور بیانیه‌ای مشترک، ایران را به انجام فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه متهم کرده و مدعی شدند که اعضای شورای همکاری خلیج فارس در راستای تنش‌زدایی و ترویج دیپلماسی در منطقه گام برداشته‌اند!

انتهای پیام/.