شهر خبر

خطیب زاده: بیانیه کارگروه خودخوانده آمریکا، تروئیکای اروپا و کشور‌های شورای همکاری در خصوص ایران ارزش پاسخگویی ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره بیانیه کارگروه خودخوانده آمریکا، تروئیکای اروپا و کشور‌های شورای همکاری در خصوص ایران گفت: این نشست و بیانیه تنظیم شده، آنچنان ساختگی، نمایشی و فاقد مشروعیت است که ارزش پاسخگویی ندارد.

خبرگزاری میزان -  بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص بیانیه کارگروه خودخوانده آمریکا، تروئیکای اروپا و کشور‌های شورای همکاری در خصوص ایران گفت: این نشست و بیانیه تنظیم شده، آنچنان ساختگی، نمایشی و فاقد مشروعیت است که ارزش پاسخگویی ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: دولت آمریکا به عنوان ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ و طرفی که از برجام خارج شده و مسئول وضعیت فعلی پیش آمده است، و به عنوان تنها کشور با سابقه استفاده از تسلیحات هسته ای، با سابقه‌ای سیاه از مداخله‌های متعدد در امور داخلی کشور‌های مختلف و اصلی‌ترین فروشنده سلاح و مهمات به مناطق مختلف دنیا، بار دیگر درصدد بحران‌آفرینی و فضاسازی علیه ایران است.

وی در این رابطه افزود: کشور‌هایی که باید پاسخگوی ماجراجویی‌ها و تجاوز‌های خود در منطقه از جمله تجاوز هفت ساله به سرزمین یمن باشند نمی‌توانند در مقام مدعی علیه دیگران اتهامات بی اساس مطرح کنند و مسئولیت این جنایت‌ها را از خود سلب و اذهان عمومی را منحرف کنند.

  •  

    انتهای پیام/