شهر خبر

مقتدی صدر:

دولت فراگیر با حضور احزاب متعهد و فساد ستیز امکان پذیر است

دولت فراگیر با حضور احزاب متعهد و فساد ستیز امکان پذیر است

مقتدی صدر خطاب به احزاب شکست خورده در انتخابات اکتبر عراق گفت که نباید اجازه دهند شکستشان در این رقابت سیاسی زمینه ساز تخریب ساختار سیاسی عراق باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در تازه‌ترین سخنرانی تلویزیونی خود شروطی را برای انضمام نیروهای سیاسی به روند تشکیل دولت جدید معین کرد.

وی در بخشی از این سخنرانی تلویزیونی و با اشاره به عنوان «پیام به احزابی که خود را شکست خورده در انتخابات می‌شمرند» بر صحت انتخابات عراق که در ماه اکتبر ۲۰۲۱ برگزار شد، تأکید کرد.

مقتدی صدر خطاب به احزاب شکست خورده در انتخابات اکتبر ۲۰۲۱ عراق گفت که نباید اجازه دهند شکستشان در این رقابت سیاسی زمینه ساز تخریب ساختار سیاسی عراق باشد.

او در ادامه از احزاب مورد خطاب خواست که در عملکرد خود تجدید نظر کرده تا بتوانند اعتماد ملت را بار دیگر بدست آورند.

این رهبر جریان صدر همچنین ضمن تاکید بر اینکه بایستی تمامی طیف‌های سیاسی در روند مبارزه با فساد مشارکت داشته باشند، توضیح داد: اقداماتی که هم‌اکنون از این احزاب‌ بروز پیدا می‌کند موجب رویگردانی ملت از آنها می‌شود.

وی علاوه بر این، خواستار تصفیه حشد شعبی از عناصر غیر متعهد و خودداری حضور عناصر در روند سیاسی و خودداری از دخالت در امور کشورهای همسایه و درگیر نکردن عراق در جنگ‌های بیهوده شد.

صدر همچنین بر ضرورت انحلال کامل و یکباره همه گروه‌های مسلح و تحویل سلاح آنها به حشد شعبی از طریق فرمانده کل نیروهای مسلح شد.

او در بخشی دیگر از سخنان خود افزود که قدرت مذهب در اعمال خشونت و اختلافات فرقه‌ای نیست و آنچه در موصل به بهانه جهاد رخ می‌دهد باید فورا برچیده شود.

این رهبر جریان صدر در پایان از تمامی طیف‌های سیاسی و مردم عراق خواست تا با حفظ وحدت و پیروی از مراجع دینی کشورشان را از نو بسازند.