شهر خبر

خیز خراسان رضوی و اندونزی برای توسعه همکاری اقتصادی

خیز خراسان رضوی و اندونزی برای توسعه همکاری اقتصادی
رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه خراسان رضوی و اندونزی آماده توسعه روابط اقتصادی هستند، گفت: خراسان رضوی بر تولید دو کالای مهم زعفران و سنگ فیروزه تمرکز ویژه دارد و در این میان، سنگ فیروزه بسیار مورد توجه اندونزی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه خراسان رضوی و اندونزی آماده توسعه روابط اقتصادی هستند، گفت: خراسان رضوی بر تولید دو کالای مهم زعفران و سنگ فیروزه تمرکز ویژه دارد و در این میان، سنگ فیروزه بسیار مورد توجه اندونزی است. ما می‌توانیم توسعه صادرات سنگ فیروزه به اندونزی را مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، غلامحسین شافعی دیروز در نشستی که با حضور سفیر اندونزی، هیئت تجاری همراه و فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: توسعه روابط اقتصادی نتایج مطلوبی برای دو کشور ایران و اندونزی درپی داشته است، به طوری که حجم مبادلات اقتصادی ایران و اندونزی از ۴۰۴میلیون دلار در سال۲۰۰۶، به ۲میلیارد دلار در سال۲۰۱۱ رسید. مطالعات اقتصادی ایران و اندونزی نشان می‌دهد که دو کشور در دو بخش کشاورزی و صنعت، مکمل اقتصاد یکدیگر هستند.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته، هیئت‌های عالی رتبه زیادی میان دو کشور در رفت وآمد بوده اند که ناشی از علاقه مندی سران دو کشور به توسعه روابط همه جانبه است. رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های همکاری و تبادل تجاری میان دو کشور بیان کرد: زمینه‌های همکاری ایران با کشور اندونزی، هم متنوع است و هم از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به عنوان مثال می‌توان با این کشور در زمینه‌های ساخت پالایشگاه، خدمات فنی و مهندسی، سدسازی، روغن‌های گیاهی و... تبادل تجاری داشت.

رونی پراستیو یولیانتور، سفیر اندونزی در ایران هم در این جلسه گفت: ما هم مشتاق توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و اندونزی هستیم و معتقدیم که ظرفیت‌های زیادی در بخش اقتصادی دو کشور وجود دارد که باید برای بهبود تعاملات آنها، مغتنم شمرده شوند.