شهر خبر

در واکنش به گزارش ادعایی نقض آزادی‌های مذهبی؛

ژائو لیجیان: آمریکا به بهانه‌های مختلف در جهان مداخله می‌کند

ژائو لیجیان: آمریکا به بهانه‌های مختلف در جهان مداخله می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در واکنش به گزارش ادعایی نقض آزادی‌های مذهبی از سوی واشنگتن تصریح کرد: آمریکا به بهانه‌های مختلف در جهان مداخله می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شینهوا، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز پنجشنبه به اتهام زنی جدید آمریکا در خصوص آزادی‌های مذاهب در این کشور واکنش نشان داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این باره گفت: مردم چین از همه اقوام از آزادی کاملی در زمینه اعتقادات مذهبی برخوردار هستند. آمریکا باید به مشکلات خود پرداخته، با واقعیات مواجه شده و تعصبات را در زمینه مشکلات خود کنار بگذارد.

وی دراین باره اضافه کرد: آمریکا باید بازی سوء استفاده از موضوعات منطقه ای به عنوان بهانه ای برای مداخله در امور کشورهای دیگر را متوقف کند.

ایندر حالیست که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با ارائه گزارش سالانه ای تحت عنوان «آزادی های مذهبی»، بار دیگر برخی از کشورها را به نقض آزادی های مذهبی و حقوق بشر علیه شهروندان خود متهم کرد.

بر اساس این گزارش، بلینکن بدون ارائه شواهد و اسناد مشخص در این خصوص، فهرستی از کشورها که به ادعای دولت آمریکا، آزادی های مذهبی و حقوق بشر شهروندان خود را نقض می کنند را در این گزارش ارائه کرد که عبارتند از روسیه، چین، اریتره، کره شمالی، پاکستان، عربستان، ایران.

بلینکن همچنین در سخنان مداخله جویانه خود ادعا کرد که ایالات متحده نسبت به حمایت از آزادی های مذهبی متعهد بوده از تحت فشار قرار دادن کشورهای ناقض این آزادی ها دست نخواهد کشید!

وزیر خارجه آمریکا همچنین کشورهای دیگری مانند میانمار، کره شمالی، تاجیکستان و ترکمنستان را نیز به فهرست ادعایی خود در این زمینه اضافه کرد.