شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

نظافتچی خانه وزیر جنگ اسرائیل به اتهام ارتباط با ایران بازداشت شد

فارس: وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) مدعی شد یک نظافتچی در خانه «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم به جاسوسی برای یک گروه هکری که ادعا می‌شود مرتبط با ایران است، متهم و بازداشت شده است.

نظافتچی خانه وزیر جنگ اسرائیل به اتهام ارتباط با ایران بازداشت شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

​طبق گزارش رسانه صهیونیستی «هاآرتص»، این فرد، یک شهروند صهیونیست به نام «اورن گورن» به ابتکار خود از طریق یک شبکه اجتماعی به فردی مرتبط با ایران مراجعه کرد و با توجه به دسترسی خود به خانه وزیر، به آن فرد پیشنهاد کمک به طرق مختلف داد. شین‌بت همچنین مدعی شد که گورن امکان دریافت بدافزاری را که اجازه دسترسی به رایانه گانتز را می‌دهد، مطرح کرد.

سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی مدعی شد که در جریان بازجویی گورن، معلوم شد که او از وسایل خانه گانتز، از جمله رایانه او عکس گرفته و برای اثبات جدی بودنش برای فرد مرتبط با ایران فرستاده است.

این سازمان همچنین ادعا کرد که وی به دلیل پروتکل امنیت داده در محل اقامت گانتز به هیچ اطلاعات طبقه‌بندی شده دسترسی نداشته بنابراین نمی‌توانسته هیچ اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای را منتقل کرده باشد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» هم در همین خصوص گزارش داد دفتر دادستانی منطقه مرکزی علیه این فرد در دادگاه منطقه «اللد» کیفرخواست تنظیم کرد. به ادعای این گزارش، این کارگر نظافتی در خانه وزیر دفاع بنی گانتز با گروه هکری Black Shadow (سایه سیاه) تماس گرفته و به او پیشنهاد داده که اطلاعاتی از داخل خانه گانتز مانند اسناد طبقه‌بندی شده از رایانه وی ارائه کند.

در این گزارش ادعا شده گورن ۳۷ ساله اهل اللد در فلسطین اشغالی به این گروه هکری پیشنهاد کرد که یک ویروس را در رایانه شخصی گانتز نصب کند. طبق این ادعا، وی پس از گزارش‌هایی که در ماه گذشته در رسانه‌های اسرائیلی درباره این گروه و فعالیت‌هایش منتشر شد، با آن تماس گرفت.

به ادعای این گزارش، گورن با هویت جعلی از طریق تلگرام با این گروه تماس گرفت و گفت که برای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی کار می‌کند و می‌تواند در ازای پرداخت پول به آن‌ها کمک کند.

طبق ادعای رسانه‌های صهیونیستی، تحقیقات در این خصوص با آگاهی گانتز انجام شده است.

این اولین بار نیست که رسانه‌‌های صهیونیستی ادعای هدف قرار گرفتن گانتز را مطرح می‌کنند و انگشت اتهام را به سمت ایران می‌گیرند.

در مارس ۲۰۱۹ بود که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد «نداف آرگامان» رئیس شین‌بت جلسه‌ای محرمانه با گانتز داشته و در این جلسه به او گفته که تلفن همراه وی به دست افراد مرتبط با ایران هک شده است.

در آن زمان، گانتز با ادعای اینکه هیچ اطلاعات امنیتی در تلفن همراه وی وجود نداشته و هکرها نمی‌توانند از آن برای اخاذی از وی استفاده کنند، «یوسی کوهن» رئیس وقت سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) را به همکاری با نتانیاهو و تلاش برای تخریب چهره خود متهم کرد.

در هفته‌های اخیر، نهادها و شرکت‌های رژیم صهیونیستی به طور مکرر هدف حملات سایبری قرار گرفتند، روز هشتم آبان روزنامه جروزالم‌پست گزارش کرد که گروه هکری موسوم به سایه سیاه سرورهای شرکت اینترنتی رژیم صهیونیستی «سایبرسرو» (Cyberserve) را مورد حمله هکری قرار داده و آن را از دسترس خارج کرده و تهدید به افشای اطلاعات آن کرده است.

به‌ تازگی گروهی با نام «عدالت برای فلسطین» نیز اطلاعات محرمانه تازه‌ای از مقامات بلندپایه اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی را در فضای مجازی منتشر کرده بود.

قبل از آن هم، یک گروه هکری دیگر به نام «عصای موسی» نیز فایل‌هایی را شامل اطلاعات جزئی از صدها نظامی عضو ارتش رژیم اشغالگر قدس و تصاویر شخصی از بنی گانتز وزیر جنگ این رژیم را فاش کرده بود که در محیط «دارک نت» و «تلگرام» منتشر شد.

چند هفته پیش از آن نیز به سایت‌های بزرگترین بیمارستان‌های این رژیم حمله سایبری شده بود و چند ماه قبل از آن نیز شبکه سراسری برق و آب این رژیم، مورد حمله سایبری قرار گرفته بود.