شهرخبر
اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سقوط بازار رمزارزها به پایان رسید یا هنوز ادامه دارد؟

بازار رمزارزها که اخیرا سقوط قابل توجهی را تجربه کرده، در حال حاضر روندی تقریبا افقی را در پیش گرفته است.

اقتصاد آنلاین - مهسا نجاتی؛ بازار رمزارزها روز سه‌شنبه شاهد سقوط شدیدی بود؛ بیت‌کوین به زیر کانال ۶۰هزار دلاری افت کرد و اتریوم نیز به پایین‌ترین سطح خود در ماه جاری رسید. آلت‌کوین‌های اصلی مانند بایننس، سولانا، کاردانو و ریپل نیز حدود ۷ تا ۱۰درصد از ارزش خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش‌های ارائه شده، این افت ناگهانی قیمت رمزارزها، حدود ۴۰۰میلیارد دلار از مجموع ارزش بازار رمزارزها، که اخیرا به رکورد ۳تریلیون دلاری دست یافته بود، را از بین برد.

شاخص‌های تکنیکال، تداوم روند صعودی در بازار پرنوسان رمزارزها را نشان می‌داد، اما این سقوط ناگهانی سرمایه‌گذاران را شوکه کرده است. روند صعودی نتوانست بازار را در دست بگیرد و تمام سکه‌های برتر شاهد تداوم افت قیمت بودند.

پس از اینکه روند نزولی در روز چهارشنبه باعث شکستن خط حمایتی شد و بیت‌کوین را به پایین‌ترین قیمت خود در ماه نوامبر، یعنی ۵۸هزار و ۵۶۳دلار کشاند، این رمزارز در حال حاضر تا حدودی به ثبات رسیده و حرکتی افقی دارد.

در ساعات پایانی روز چهارشنبه، خریداران سعی کردند روند حرکتی را بازگردانند و سطح قیمتی بالاتری را آزمایش کنند، اما قیمت بیت‌کوین باز هم به منطقه پایین‌ترین سطح ماهانه سقوط کرد.

به گفته کارشناسان، پس از مقداری بهبودی، سرمایه‌گذاران می‌توانند امیدوار باشند که سطح حمایتی قوی در کانال ۵۸هزار دلاری ساخته شود. با تسلط روند نزولی بر بازار، فروشندگان می‌توانند سطح قیمتی را تا ۵۵هزار و ۲۸۷دلار نیز پایین بکشند.

روند نزولی چندین بار موفق به شکستن خط حمایتی ۴هزار و ۳۰۰دلاری شد که در نهایت افت قمیت اتریوم تا ۴هزار و ۱۱۰دلار را به دنبال داشت. اواخر روز چهارشنبه، خریداران تلاش کردند که قیمت را به بالای خط حمایتی ۴هزار و ۳۰۰دلاری بازگردانند، اما فشار فروش تشدید شد. در همین حال، اتریوم کانال ۴هزار و ۶۵دلاری را نیز لمس کرد.

طبق گفته کارشناسان، روند نزولی می‌تواند مجددا باعث آزمایش سطح حمایتی ۴هزار دلاری شود و از طرفی احتمال تجربه کانال ۳هزار و ۸۰۰دلاری نیز وجود دارد.

در حال حاضر، کاردانو را می‌توان بزرگترین بازنده در میان رمزارزهای برتر نامید. این رمزارز تا خط حمایتی ۱.۸۳۲دلاری افت کرد. به گفته کارشناسان، فشار فروش بالا بوده و در حال افزایش است که ممکن است منجر به سقوط شدید تا قیمت ۱.۵۰دلاری شود.