به گزارش برنا، آیین اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان (مردان شاغل و نیروهای وظیفه) و سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم همسران و زنان شاغل امروز  پنجشنبه، ۲۷ آبان‌ با حضور حجت الاسلام و المسلمین «سیدضیا الدین آقاجانپور» رییس سازمان عقیدتی سیاسی،  سردار «قاسم تقی زاده» جانشین سابق وزارت دفاع و رییس دانشگاه مالک اشتر، حجت الاسلام علی شیرازی و امیر شعبانیه معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و برگزیدگان این مسابقات در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد.

سردار تقی زاده جانشین سابق وزارت دفاع در این مراسم گفت: دانشگاه مالک اشتر یک دانشگاه ماموریت محور در حوزه‌های دفاعی است که نیازمندی‌های کشور را در حوزه‌های نظامی و دفاعی مانند، صنعت موشکی، هوایی، زمینی، دریایی و در سایر عرصه دفاعی تامین می‌کند.  

وی ادامه داد: در این دانشگاه افراد معتقد، باهوش و متدین نیازهای اساسی کشور در حوزه دفاعی را دنبال و با علم آموزی و تلاش‌های بی وقفه این نیاز را تامین می کنند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام «محمدباقر ابراهیمی» معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع گفت: در شرایطی که وضعیت کرونایی جامعه جهانی و نیز کشور عزیزمان را تحت تاثیر آثار و پیامدهای خاص خود قرار داده است، سیاست گذاران و تصمیم‌گیران فرهنگی و قرآنی وزارت دفاع سعی کردند تا با رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی همزمان با اهمیت حفظ سلامت خانواده و مخاطبان عزیز قرآنی در سبد برنامه‌های فرهنگی و معنوی کارکنان و خانواده‌های محترم آنان نه تنها جای فعالیت‌های قرآنی خالی نشود بلکه با روش‌ها و شیوه‌های مدرن انگیزشی از ظرفیت‌های مختلف مانند فضای مجازی و فعالیت‌های غیرحضوری برای بهره مندی از فیوضات دینی مذهبی و قرآنی بهره‌برداری کنند.

وی افزود: این دوره از مسابقات در چهار گروه مجزا و در دو جمعه متوالی به میزبانی اداره عقیدتی سیاسی ساصد هوافضا صنایع دریایی و سایر آن برگزار شد. این مراسم و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شرایط کرونا از تمامی برگزیدگان به صورت نمادین از حائزین رتبه اول تا سوم ساکن تهران با اهدای هدیه و لوح تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: این برنامه با اجرای غلامرضا احمدی، مجری شبکه قرآن و معارف سیما، تلاوت حمیدرضا احمدی‌وفا و اجرای گروه تواشیح سیمرغ و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدضیاءالدین آقاجان‌پور، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع برگزار شد.