شهر خبر

تشرف مجروحان حادثه تروریستی مسجد شیعیان قندهار به زیارت امام مهربانی‌ها


تشرف مجروحان حادثه تروریستی مسجد شیعیان قندهار به زیارت امام مهربانی‌ها

برخی از مجروحان حادثه تروریستی مسجد شیعیان در قندهار که برای ادامه درمان به جمهوری اسلامی ایران اعزام شده بودند، پس از بهبودی به زیات امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس مشرف شدند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مجروحان حادثه تروریستی مسجد فاطمیه در شهر قندهار که برای اداه درمان به جمهوری اسلامی ایران اعزام شده بودند، پس از سیر مراحل درمان به زیارت امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس مشرف شدند.

کشور افغانستان , جمهوری اسلامی ایران ,

این مجروحان که بهبود یافته‌اند در آستانه بازگشت به افغانستان به زیارت امام رضا علیه السلام مشرف شدند و میهمان خوان با برکت آن امام همام شدند.

این شیعیان قندهار پس از یک ماه اقامت در ایران و سیر مراحل درمان امروز از مسیر هوایی به کشورشان بازگشتند.

کشور افغانستان , جمهوری اسلامی ایران ,

جمعه 23 مهرماه سال جاری دستکم دو انفجار هنگام نمازجمعه در «امام بارگاه فاطمیه» مسجد جامع شیعیان قندهار در حوزه اول امنیتی این شهر در جنوب افغانستان به وقوع پیوست.

بر اثر این انفجارها حدود 150 نفر شهید و بیش از 200  تن دیگر زخمی شدند.

مسئولیت این حادثه تروریستی به شیعیان قندهار را داعش به عهده گرفت.

پس از این انفجارهای تروریستی، جمهوری اسلامی ایران در دو نوبت محموله‌های کمکی شامل غذا و دارو به قندهار ارسال کرد تا در اختیار خانواده‌های شهدا و مجروحان همچنین مردم این شهر قرار بگیرد.

کشور افغانستان , جمهوری اسلامی ایران ,

معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل پیش از این گفته بود که تهران از همان روزهای نخست سقوط دولت سابق افغانستان و براساس رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از مردم مظلوم افغانستان تصمیم به ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان گرفت که این کمک‌ها در اختیار مردم این کشور قرار گرفته است.

وی گفته بود که سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با برنامه‌ریزی و هناهنگی با مقامات جدید افغانستان، کمک‌های خود را به خانواده شهدا و مجروحان حوادث سه‌گانه مساجد عیدگاه کابل، سیدآباد قندوز و فاطمیه قندهار رساند و بخشی از مجروحان این حوادث به درخواست مقامات افغانستان به تهران اعزام شده که الحمدالله کار درمان این عزیزان در حال انجام است.

معاون سفارت ایران در کابل در پایان ضمن محکومیت مجدد این حملات و تحرکات تاکید کرده بود: جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته به کمک‌های خود به مردم افغانستان ادامه خواهد داد  و ار مقامات کشور همسایه می‌خواهد جدی‌تر از گذشته به بحث مبارزه با تروریسم جدید در افغانستان ورود کرده و اجازه ادامه این تحرکات علیه مردم این کشور را ندهد.

انتهای پیام/.