شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

جهاد اسلامی فلسطین: آنچه در زندان‌های رژیم اشغالگر اتفاق می‌افتد جنایت جنگی است


جهاد اسلامی فلسطین: آنچه در زندان‌های رژیم اشغالگر اتفاق می‌افتد جنایت جنگی است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شهادت سامی العمور شاهد جدیدی بر جنایات اشغالگران است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به شهادت «سامی العمور» اسیر فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شهادت سامی العمور بر اثر اهمال کاری عامدانه پزشکی یک جنایت بوده و مستلزم اقدام عملی برای نجات اسرای فلسطینی از زندانهای رژیم صهیونیستی است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده که مقاومت در تلاش جدی برای آزادی اسرای فلسطینی است. شهادت سامی العمور 39 ساله که از سال 2008 زندانی شده و محکوم به 19 سال زندان بود شاهد جدیدی بر جنایتکار بودن رژیم اشغالگر صهیونیستی است که امروز کاملاً نمایان می‌شود.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود، شهادت این اسیر فلسطینی در نتیجه اهمال کاری عامدانه پزشکی بیانگر نیت رژیم اشغالگر برای کشتار اسرای قهرمان فلسطینی بوده و علاوه بر آن می‌بینیم که شمار زیادی از اسرای فلسطینی در وضعیت بهداشتی خطرناکی قرار دارند که نجات جان آنها نیاز به مداخله سریع دارد.

این جنبش با اشاره به ادامه اعتصاب غذای شماری از اسرای فلسطینی برای احقاق حقوق خود و عدم پاسخگویی اداره زندان‌های رژیم اسرائیل به مطالبات این اسرا تاکید کرد که جان شمار بیشتری از اسرای فلسطینی همچنان در خطر است.

در ادامه این بیانیه آمده است، آنچه که در زندان‌های رژیم اشغالگر اتفاق می‌افتد، از جمله بی‌توجهی‌ به وضعیت جسمانی اسرا، یک جنایت جنگی همه جانبه و یک جنایت بزرگ علیه بشریت و استانداردهای بین‌المللی بوده و مسئولیت آن با اشغالگران است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه از نهادهای حقوق بشری مرتبط با امور اسرا خواست تا به وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر رسیدگی کنند و به شکنجه های مستمر علیه آنها در اشکال مختلف که خطرناکترین آن سهل انگاری پزشکی است پایان دهند.

این جنبش همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا وظایف خود را در محافل نهادهای بین‌المللی که عضو آن است انجام داده و موضوع اسرای فلسطینی را در گسترده ترین مقیاس بین‌المللی مطرح کند.

جهاد اسلامی همچنین تاکید کرد، مقاومت برای آزادی اسرا بسیار سخت و پیگیرانه تلاش می‌کند و از وظایف خود در قبال این موضوع دست بر نخواهد داشت و از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

عبداللطیف قانوع، سخنگوی جنبش حماس در واکنش به شهادت سامی العمور اسیر فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این جنایتی دیگر از سوی اشغالگران صهیونیست است که وحشی‌گری این رژیم و نقض صریح قوانین بین‌الملل و حقوق بشر از سوی آن را ثابت می‌کند.

جنبش حماس از تمامی نهادهای حقوقی و بشردوست و آزادگان جهان خواست به وظایف و مسؤولیت‌های خود در قبال اسرای فلسطینی و رنج و سختی‌هایی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی متحمل می‌شوند، عمل کنند.

سامی عابد العمور اسیر فلسطینی ساکن شهر غزه بامداد امروز پنج‌شنبه در نتیجه سیاست اهمال پزشکی سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

وی از سال 2008 اسیر بود و به 19 سال حبس محکوم شده بود.

با شهادت این اسیر، تعداد شهدای جنبش اسیر فلسطین به 227 نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/