شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#دمشق#بغداد#اتحادیه عرب#گفتگو

رایزنی دمشق و بغداد و تاکید بر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب


رایزنی دمشق و بغداد و تاکید بر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

۲ مقام سوری و عراقی در دمشق درباره سازوکار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع گزارش دادند که «نزار الخیرالله» قائم مقام وزیر امور خارجه عراق با «محمد خالد الرحمون» وزیر کشور سوریه در دمشق دیدار کرد.

وبسایت وزارت خارجه عراق در این زمینه اعلام کرد که دو طرف عراقی و سوری در جریان این دیدار روابط دو جانبه عراق و سوریه و همچنین تلاش ها در زمینه مبارزه با تروریسم و ادامه تبادل اطلاعات و ساماندهی موضوع اعطای روادید برای سفر اتباع 2 کشور را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین افزایش فعالیت های تجاری، تاکید بر نقش عراق در بازگشت سوریه به جایگاه خود در اتحادیه عرب و نقش وزارت خارجه عراق در کنفرانس بغداد برای نهایی کردن پرونده سوریه و بازگشت امنیت به این کشور از جمله مسائلی بود که وزرای عراقی و سوری مورد بررسی قرار دادند.

عضویت سوریه از نوامبر 2011 در پی درگیری این کشور با بحران تروریست های تکفیری که ناشی از حمایت گسترده مالی و معنوی برخی کشورهای عربی در کشاندن سوریه به جنگ و نابودی بود، در اتحادیه عرب به حالت تعلیق درآمد.

در این مدت با رایزنی برخی کشورها از جمله الجزایر و عر اق تلاش هایی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب انجام شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

در همین پیوند، وزیر امور خارجه الجزایر که کشورش در ماه مارس برای دومین بار نشست سران اتحادیه عرب را میزبانی خواهد کرد، چهارشنبه هفته گذشته گفت که زمان بازگشت سوریه به این اتحادیه رسیده است.

تلاش کشورهای عربی برای بازگشت به سمت سوریه که در دوره اخیر شدت گرفته حاکی از بازگشت قریب الوقوع این کشور به جایگاه منطقه‌ای و عربی خود است.

انتهای پیام/