شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پوتین#دیدار#مهم#فرستاده#انجام#شد+جزییات

دیدار مهم با فرستاده پوتین انجام شد+جزییات

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه عصر چهارشنبه در دمشق با الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار و دو طرف درباره مسائل مختلف و همکاری‌های دو جانبه گفت وگو کردند.

دیدار مهم با فرستاده پوتین انجام شد+جزییات

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، لاورنتیف برای شرکت در نشست‌های دوره ای مشترک هیأت‌های هماهنگی سوریه و روسیه درباره بازگشت پناهندگان و مهاجران در دمشق به سوریه رفته است.

اسد و فرستاده ویژه پوتین در این دیدار همچنین با تمجید از نتایج عملی به دست آمده از فعالیت‌ها و تلاش‌های مشترک دو طرف برای فراهم کردن شرایط مناسب برای تداوم بازگشت آوارگان به شهرها و روستاهای خود و تسریع روند آشتی ملی، بر اهمیت توافقنامه‌ها و یادداشت تفاهم‌های دوجانبه که در حاشیه نشست‌های مشترک هیأت‌های هماهنگی سوریه و روسیه امضا می شود، تاکید کردند.

در این دیدار، رئیس جمهوری سوریه اهمیت اقدام‌های روسیه را ناشی از اقدامات عملی دانست که برای کمک به مردم کشورش در عبور از پیامدهای جنگ تروریستی و تحریم‌های ظالمانه اعمال شده بر کشورش انجام می‌دهد.

او ادامه داد: روسیه همچنین با در پیش گرفتن مواضع سیاسی، ثابت و اصولی از حقوق ملت سوریه برای دفاع از وطن خود و حاکمیت آن حمایت می‌کند.

رئیس جمهوری سوریه همچنین بر ضرورت استفاده از کنفرانس‌ها و نشست‌ها برای تقویت روابط فرهنگی و مردمی به موازات تقویت روابط بین نهاد و هیأت‌ها سوری و روسی تاکید کرد.

فرستاده ویژه پوتین نیز خبر داد که نشست های دوجانبه در سطوح مختلف برای اجرای توافقنامه‌های امضا شده برای افزایش همکاری میان مؤسسات و هیأت‌های دو کشور ادامه خواهد یافت.

لاورنتیف هدف از نشست‌های مشترک هیأت‌های هماهنگی سوریه و روسیه را صرفا تسهیل بازگشت پناهندگان سوری ندانست بلکه کمک به بهبود اوضاع کلی سوریه و تقویت روابط دو کشور و دو ملت دوست اعلام کرد.

وبگردی