علی سرتیپی: نظارت بر پلتفرم‌ها باید مجددا به دست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شود!

علی سرتیپی، مدیر پخش و تهیه‌کننده سینما که در کارنامه هنری‌اش آثاری چون «ستاره بازی»، «دراکولا»، «دیشب باباتو دیدم آیدا» و... دیده می شود در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: من به عنوان یک تهیه کننده بیشتر با سینما سر و کار داشته ام و معمولا شبکه های نمایش خانگی و پلتفرم ها دست سازمان سینمایی بوده است.

تهیه کننده «ورود آقایان ممنوع» و «رحمان 1400» اظهار کرد: متاسفانه در تلویزیون دوگانگی زیاد شده است و به نظر من با توجه به اینکه این دو رسانه تصویری با هم دیگر در رقابت هستند و به نوعی رقیب هم محسوب می‌شوند بایستی نظارت بر پلتفرم ها مجددا به دست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شود چراکه این اتفاق درست ترین راه و روش ممکن فعلی است.

جلیل شعبانی: پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی باید زیر نظر وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی باشند/ نوع نمایش پلتفرم‌ها به سینما نزدیک‌تر است تا تلویزیون!

آیا مدیریت آثار نمایشی پلتفرم ها با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است یا تلویزیون؟

جلیل شعبانی در این باره به خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: من فکر می‌کنم پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی باید زیر نظر وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی باشند و همان‌طور که رئیس سازمان سینمایی گفت تلویزیون می‌تواند رقیب پلتفرم‌ها باشد و کسی که در عرصه رقابت قرار می‌گیرد صحیح نیست نظارت بر رقبای خود داشته باشد.

او افزود: این موضوع سوءتفاهمی را برای افرادی که هدایت و راه اندازی پلتفرم‌ها و تولیدات آن را بر عهده دارند ایجاد می‌کند و ممکن است با این ماجرا کمی دچار مشکل شوند. در حقیقت من، اکثریت اهالی سینما و کسانی که در این پلتفرم‌ها مانند کارگردانان، تهیه‌کنندگان، بازیگران و بقیه عوامل مشغول فعالیت هستند خواهان آنند که نظارت بر پلتفرم‌ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت بگیرد.

تهیه‌کننده «قسم» در پاسخ نهایی به این سوال که شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌ها به سازمان سینمایی برگردد؟ گفت: من فکر می‌کنم اکثریت کسانی که در خانه سینما و در حوزه فیلم و سریال حضور دارند علاقه‌مند هستند این اتفاق بیفتد به این دلیل که ساز و کار های بهتری برای نظارت به این بخش وجود دارد و علاوه بر آن در واقع پلتفرم‌ها نوع نمایش‌شان به سینما نزدیک‌تر از تلویزیون است.

او در ادامه بیان کرد: رسانه ملی و صدا و سیما باید در حوزه و حیطه کار خود فعالیت کند و پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی نیز مشغول کار خود باشند. در واقع هر دو طرف باید مسئولیتی را که بر عهده دارند را به نحو احسن انجام دهند و آن وقت به نظر من این رقابت یک رقابت مفید خواهد بود و این باعث می‌شود که پلتفرم‌ها و تلویزیون کیفیت آثار خود را بالا ببرند. به هرحال من فکر می‌کنم تلویزیون مجبور است با پلتفرم‌ها در عرصه سریال‌سازی رقابت کند و این رقابت به نفع تلویزیون است و به ضرر آن نیست و باعث می‌شود کیفیت آثار تلویزیون بالا رود و مخاطب پسندتر شود تا بتواند آگهی‌های بیشتری بگیرد.