شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#یمن#کشتار غیرنظامیان

پارلمان یمن خواستار شد؛

سازمان ملل جلو تجاوز و بمباران ائتلاف سعودی علیه یمن را بگیرد

سازمان ملل جلو تجاوز و بمباران ائتلاف سعودی علیه یمن را بگیرد

پارلمان یمن خواستار اقدام سازمان ملل برای توقف جنگ و بمباران و کشتار غیرنظامیان از سوی ائتلاف سعودی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، پارلمان یمن حملات ائتلاف سعودی به شهرهای مختلف یمن را محکوم و این حملات را باعث کشته و زخمی شدن غیرنظامیان و نابودی اموال عمومی و خصوصی عنوان کرد.

نمایندگان پارلمان یمن این موضع گیری را در نشست روز چهارشنبه خود عنوان نمودند و همزمان از سازمان ملل متحد، شورای امنیت و نهادهای مرتبط خواستند تا به مسئولیت‌های خود در برابر یمن عمل کند.

پارلمان یمن همچنین خواستار آن شده که سازمان ملل از ادامه تجاوز و نقض حاکمیت این کشور و کشتار یمنی‌ها از سوی ائتلاف سعودی جلوگیری کند.

موضع گیری پارلمان یمن در حالی انجام شده که ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنان به پیشروی های خود در شهر مأرب در نبرد با عناصر وابسته به عربستان سعودی ادامه می دهند. بر اساس این گزارش، نیروهای یمنی روز چهارشنبه دستاوردهای جدیدی را در نبرد با عناصر وابسته به سعودی خلق کردند. یمنی ها موفق شدند بر مناطق «شقه مَی» و «عِرق مَی» مسلط شوند.

منابع آگاه اعلام کردند که ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از تحقق دستاوردهای مذکور موفق شدند به ۵ کیلومتری مرکز شهر مأرب برسند. این درحالی است که نیروهای یمنی پیشتر در ۸ تا ۱۰ کیلومتری مأرب بودند.

همزمان با پیشروی های گسترده ارتش و کمیته های مردمی یمن در شهر مأرب، جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی حملات خود به نقاط مختلف این شهر را بیش از پیش تشدید کرده اند تا از سرعت پیشروی یمنی ها جلوگیری کنند.