شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#دولت#روسیه#رئیس جمهور

نماینده ویژه پوتین:

روسیه با هرگونه اقدامی برای ایجاد شبه دولت در سوریه مخالف است

روسیه با هرگونه اقدامی برای ایجاد شبه دولت در سوریه مخالف است

نماینده رئیس جمهور روسیه در امور سوریه هرگونه تلاش برای ایجاد شبه‌دولت در داخل سوریه را به شدت رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «الکساندر لاورنتیف»، نماینده رئیس جمهور روسیه در امور سوریه هر گونه تلاش برای ایجاد شبه‌دولت در داخل سوریه را به شدت رد کرد.

این مقام روسی در عین حال بر لزوم احترام به حاکمیت سوریه و عدم تکرار حملات رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: تلاش‌ها برای ایجاد شبه‌دولت در داخل سوریه قابل قبول نیست، باید به دولت سوریه احترام گذاشت و حملات اسرائیل نیز نباید دوباره ادامه یابد.

نماینده ویژه پوتین در امور سوریه که در نشست هماهنگی روسیه و سوریه برای پیگیری کنفرانس بین المللی بازگشت آوارگان سخنرانی می‌کرد، همچنین افزود: تداوم مبارزه با گروه‌های تروریستی به‌ویژه گروه‌های حاضر در ادلب و اجرای توافق‌نامه‌های امضا شده توسط ترکیه که مسئولیت حملات تروریستی در آنجا را بر عهده دارد، بسیار ضروری است.

این مقام روسی همچنین اظهار داشت که می بایست با گروه تروریستی داعش در شرق سوریه نیز با جدیت مبارزه شود.

روز چهارشنبه «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه با الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرده بود.

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و هیأت همراه برای شرکت در نشست های دوره ای هیأت های هماهنگی سوریه و روسیه درباره بازگشت پناهندگان و مهاجران که در دمشق برگزار می شود، به سوریه سفر کرده است.