به گزارش وزارت خارجه آمریکا، در این بیانیه آمده است که آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس از مذاکرات وین استقبال کرده و خواهان بازگشت فوری متقابل به پایبندی کامل به برجام شدند.

واشنگتن و اعضای شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه مشترک خود تاکید کردند که روابط اقتصادی عمیق‌تر بعد از رفع تحریم‌های آمریکا ذیل برجام، در راستای منافع دوجانبه منطقه است.

بر اساس این گزارش، مقامات ارشد  واشنگتن و اعضای شورای همکاری خلیج فارس،  بر اساس تصمیم نشست وزیران خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس در ۲۳ سپتامبر، گروه کاری خود را در مورد ایران در مقر شورای همکاری خلیج فارس در ریاض در ۱۷ نوامبر تشکیل دادند.
 گروه کاری مشارکت بین ایالات متحده و اعضای شورای همکاری خلیج فارس تحت چارچوب مشارکت راهبردی شورای همکاری خلیج فارس و ایالات متحده، بر  عزم مشترک خود برای کمک به امنیت و ثبات منطقه تاکید کردند.
آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تاکید کردند که ایران می‌تواند به ایجاد منطقه امن‌تر و باثبات‌تر کمک کند.
اعضای شورای همکاری خلیج فارس در مورد تلاش‌های خود برای ایجاد کانال‌های دیپلماتیک مؤثر با ایران برای جلوگیری، حل و فصل یا کاهش تنش‌ها با حمایت بازدارندگی قوی و همکاری دفاعی با ایالات متحده بحث کردند.
در این بیانیه آمده است که آنها چشم اندازی را برای این تلاش های دیپلماتیک منطقه ای توصیف کردند که در طول زمان  به منظور ارتقای روابط صلح آمیز در منطقه بر اساس تاریخ طولانی مبادلات اقتصادی و فرهنگی توسعه می یابد.
آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس تاکید کردند که روابط اقتصادی عمیق‌تر پس از رفع تحریم‌های آمریکا در چارچوب برجام در راستای منافع دو جانبه است.

 

این خبر در حال تکمیل است.