شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#کشورهای عربی#خلیج فارس

از سوی شورای همکاری خلیج فارس منتشر شد؛

بیانیه مشترک کشورهای عربی و آمریکا درباره ایران

بیانیه مشترک کشورهای عربی و آمریکا درباره ایران

اعضای شورای همکاری خلیج فارس به همراه آمریکا بیانیه‌ای را درباره ایران منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اعضای شورای همکاری خلیج فارس به همراه آمریکا بیانیه‌ای را درباره ایران منتشر کردند.

این بیانیه بعد از برگزاری جلسه کارگروه مشترک آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض منتشر شده و در آن واشنگتن و اعضای شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرده‌اند که پیوندهای اقتصادی عمیق‌تر با ایران بعد از رفع تحریم‌های آمریکا ادامه خواهد داشت.

در این بیانیه همچنین آمریکا و اعضای شورای شورای همکاری خلیج فارس، ایران را به سیاست‌های «ستیزه‌جویانه و خطرناک» متهم کرده و مدعی شدند ایران از موشک‌های بالیستیک پیشرفته و پهپاد برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی در عربستان سعودی استفاده کرده است.

درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز ادعا شده است که از نظر آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس برنامه هسته‌ای ایران باعث نگرانی‌های جدی است، زیرا گام‌های ایران برای برنامه تسلیحات هسته‌ای مهم خواهد بود.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همچنین در این بیانیه گفته اند که آمریکا را در جریان ایجاد کانال‌های دیپلماتیک موثر با ایران قرار داده‌اند.

یک روز پیش از این، دستیار وزیر خارجه آمریکا از قصد این کشور برای پیگری «ساز و کاری جدید» با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران خبر داده بود.