مهدی واعظی، دروازه‌بان اسبق فوتبال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به پیروزی اخیر تیم ملی برابر سوریه تاکید کرد: در بازی با سوریه، تیم ملی شرایط خوبی را در زمین از خود نشان داد. بازیکنان با بهره‌گیری از بازی سرعتی و انتقال توپ خوب بازی مطلوبی را از خود به نمایش گذاشتند و توانستند برد شیرینی را به ثبت برسانند.

او در ادامه در خصوص علت تفاوت نمایش فنی ایران برابر سوریه در مقایسه با بازی مقابل لبنان اظهار داشت: زمین بازی برابر لبنان از کیفیت مطلوبی برخوردار نبود، ضمن این که وزش باد هم شرایط خاصی را بر بازی حکمفرما کرده بود. این در حالی بود که لبنانی‌ها بازی تاخیری و کاملا بسته‌ای را در دستور کار خود داشتند و چشم به ضدحملات و اتفاقات بازی دوخته بودند اما سوریه‌ای‌ها شیوه بسته و تاخیری را در این بازی نداشتند و در نهایت توانستیم با نمایش خوب مهره‌های خوب‌مان این پیروزی را به نام خود ثبت و گام مهمی را برای رسیدن به جام جهانی رو به جلو برداریم.

او در مورد عملکرد فنی ملی پوشان در این دیدار تصریح کرد: اگر بگوییم هر یک از ملی پوشان در بازی برابر لبنان از آمادگی 70 درصدی برخوردار بودند برابر سوریه این آمادگی به حدود 80 تا 90 درصد رسیده بود و تقریبا همه بازیکنان در شرایط خوبی این دیدار را پشت سر گذاشتند. در این میان بدون شک وحید امیری ستاره بی‌چون و چرای تیم ملی بود و در گل های ایران و کارهای هجومی روند مثبت و بسیار خوبی  را از خود ارائه داد.

پیشکسوت فوتبال با اشاره به حضور امیر عابدزاده به عنوان دروازه‌بان ایران برابر سوریه و شرایط او در بازی تصریح کرد: بابت حضور امیر در تیم ملی و حضور موفقیت آمیزش در فوتبال اسپانیا خیلی خوشحالم. او سال‌ها زحمت کشید تا به این سطح رسیده ولی پتانسیل و توان او بیشتر از این حرف‌هاست و می‌تواند رشد و موفقیت بیشتری داشته باشد. جدا از نام و اعتبار پدرش، امیر گلر فوق‌العاده‌ای است و از نظر فنی و فوتبالی شرایط خوبی دارد و از دید عالی برخوردار است. او زمانی که سن و سال کمی داشت در پرسپولیس کنار ما تمرین می کرد و خیلی خرسندم که حالا به دروازه تیم ملی رسیده و از این نسل از فوتبال ما گلری با دید فنی بالا به تیم ملی معرفی شده است. همان طور که گفتم این مرحله شروع ویژه ای برای او محسوب می‌شود و او می‌تواند جای پای خود را در تیم ملی محکم کند.

واعظی در ادامه در خصوص شرایط پرسپولیس هم صحبت‌هایی داشت و در خصوص وضعیت پرسپولیس به خبرنگار برنا گفت: برخلاف بعضی‌ها که معتقدند پرسپولیس بحران و مشکلات عدیده‌ای دارد باید بگویم از دست دادن 4 امتیاز در شروع فصل روال عادی و طبیعی است. پرسپولیس در زمانی که تمام تیم ها مشغول بدنسازی  بودند به خاطر مشغله‌ای که در لیگ قهرمانان داشت، فرصت لازم را برای بدنسازی نداشت. ضمن این که جدایی چند مهره کلیدی و تاثیرگذار از تیم هم مزید بر علت شد تا تیم در شروع فصل از نظر هماهنگی با مشکل روبرو شود اما این مشکلات دائمی نیست و به مرور حل می شود. فرصت برای جبران امتیازات از دست رفته زیاد است و هواداران نباید از این فاصله نگران باشند. همه باید صبور باشیم و با حمایت و انرژی مثبتی که به تیم منتقل می کنیم به کادر و بازیکنان فرصت لازم برای رسیدن به شرایط ایده آل را بدهیم.

گلر سابق سرخ‌ها ضمن حمایت از حامد لک در خصوص انتقاداتی که از او می‌شود، تاکید کرد: با توجه به اتفاقات و نتیجه ای که در بازی پرسپولیس و الهلال به دست آمد و انتقاداتی که از آنها شد، نه تنها لک بلکه اکثر بچه ها از نظر روحی به مشکل خوردند که این مساله به مرور حل می شود. به نظرم لک از نظر فنی تفاوتی با فصل قبل ندارد و فقط مشکل او تمرکز از دست رفته اش است که این مساله هم حل می شود. من هنوز حامد را گلر خوبی می دانم و مطمئن هستم او به روزهای اوج خود بازمی گردد و در پایان فصل یکی از موثرترین عناصر فنی پرسپولیس برای قهرمانی تیم لقب می گیرد.

پیشکسوت پرسپولیس در پایان در مورد بازی این تیم برابر مس رفسنجان خاطرنشان کرد: بازی برابر مس بازی ساده ای برای پرسپولیس نیست و با توجه به شرایط آب و هوا و ارتفاع وضعیت خاصی برای این دیدار قابل تصور است اما به امید خدا پرسپولیس با پوشش نقاط ضعفش نسبت به یکی دو بازی اخیر می تواند پیروز این بازی باشد. در این بازی هدف اول پرسپولیس باید ثبت کلین شیت و گل نخوردن باشد و بعد از آن هم با گلزنی در خانه حریف بتواند با پیروزی این دیدار را به پایان برساند.

انتهای پیام/ 5