شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#جدید#منطقه‌ای#کرونا

اروپا کانون فعلی کووید-۱۹ در دنیا/ ثبت رکوردهای جدید کرونایی در قاره سبز


اروپا کانون فعلی کووید-19 در دنیا/ ثبت رکوردهای جدید کرونایی در قاره سبز

سازمان بهداشت جهانی با اعلام اینکه اروپا در حال حاضر تنها منطقه‌ای در دنیا است که مرگ و میر ناشی از کرونا در آن روند افزایشی چشمگیری دارد این منطقه را کانون فعلی کرونا در دنیا نامیده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شرایط کرونایی در اروپا در آستانه کریسمس و سال نوی میلادی مرتبا رو به وخامت می گذارد.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان اعلام کرد که موج چهارم کرونا با تمام قدرت کشور ما را در می نوردد. وی وضعیت فعلی همه گیری در کشورش را دراماتیک توصیف کرده و تاکید کرد: حتی اگر از نظر سیاسی هیچ اکثریتی برای تمدید وضعیت اضطراری در سطح ملی وجود نداشته باشد من هیچ شکی ندارم که ما در چنین شرایط اضطراری قرار داریم.

به این ترتیب مرکل خواستار تمدید شرایط اضطراری در کشورش برای مهار کرونا است که احزاب دولت احتمالی آینده آلمان آن را رد می کنند.

کشور هلند هم با حدود 21 هزار نفر ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت رکورد جدیدی را از آغاز بحران ثبت کرده است. به این ترتیب شاخص ابتلا به کرونا در این کشور با حدود 17.4 میلیون سکنه به بالای 700 نفر رسیده است. در هفت روز گذشته بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور حدود 48 درصد ابتلای جدید بیشتر به کرونا نسبت به هفته پیش ثبت شده است.

موارد بستری و مرگ های کرونایی در این کشور هم روند روزافزونی را طی می کند. در 24 ساعت گذشته 44 مورد مرگ کرونایی در این کشور ثبت شده است که بیشترین میزان مرگ کرونای روزانه از ماه می بوده است. در مجموع در هلند حدود 19 هزار نفر پیامد ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. دولت این کشور آخر هفته گذشته قرنطینه نسبی را در این کشور اعمال کرد.

سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرده که اروپا در حال حاضر تنها منطقه ای در دنیا است که مرگ و میر ناشی از کرونا در آن روند افزایشی چشمگیری دارد. بر اساس اطلاعات این نهاد بین المللی آمار مرگ های کرونایی در این منطقه هفته گذشته 5 درصد افزایش پیدا کرده است. سازمان بهداشت جهانی 61 کشور از جمله روسیه و بخش هایی از آسیای مرکزی را در منطقه اروپا به حساب می آورد.

در این میان بخصوص موارد مرگ های کرونایی در نروژ 67 درصد و در اسلواکی 38 درصد افزایش پیدا کرده است. در دیگر مناطق دنیا آمارهای مرگ های کرونایی یا پایدار مانده و یا روند کاهشی داشته است.

سازمان بهداشت جهانی اروپا را کانون همه گیری کرونا نامیده و هشدار داده که در صورت عدم اتخاذ اقدامات سریع تا ژانویه 500 هزار نفر دیگر در این منطقه در اثر ابتلا به کرونا خواهند مرد.

از حدود 3.3 میلیون ابتلا به کرونا در سراسر جهان در هفته گذشته 2.1 میلیون نفر مورد از اروپا گزارش شده است. این افزایش موارد ابتلا به ویژه در آلمان، انگلیس و روسیه دیده شده است. در مقابل موارد ابتلای جدید در آفریقا، خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی از ماه جولای کاهش داشته است.

در جمهوری چک و اسلواکی هم موارد ابتلای روزانه به کرونا رکورد زده است. این دو کشور حالا تشدید محدودیت ها را در دستور کار قرار داده اند.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 52826 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت در این کشور خبر داده که رکورد بی سابقه‌ای از ابتدای وقوع بحران کرونا محسوب می شود. تعداد موارد ابتلا نسبت به هفته گذشته 13150 مورد بیشتر شده به این ترتیب شاخص ابتلای جدید به کرونا در عرض یک هفته و به ازای هر 1000 هزار نفر به 319.5 رسیده است.

انتهای پیام/