به  گزارش برنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش فصلی خود به اعضای شورای حکام با بیان اینکه ایران ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود با خلوص بالا را افزایش داده است، اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران دارای ذخیره ای در حدود ١٧.٧ کیلوگرم اورانیوم غنی شده تا سطح ٦٠ درصد خلوص شکافت پذیر است که این میزان از ماه اوت تاکنون هشت درصد افرایش داشته است.

همچنین بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، دیده بان هسته ای سازمان ملل در این گزارش با تکرار اتهامات خود علیه ایران، مدعی شده است که تهران همچنان به نقض یک سری از محدودیت‌های تعیین شده در توافق هسته‌ای، ازجمله سطح غنی‌سازی اورانیوم و ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود ادامه می‌دهد.

آژانس انرژی اتمی در ادامه آورده است که دسترسی بازرسان هسته ای به تاسیسات مورد درخواست در ایران همچنان با محدودیت مواجه است و به علاوه ادعا کرده است که آژانس قادر به نصب دوربین‌های جایگزین در بخش کارگاهی سایت "تِسا" کرج نیست.

علاوه براین، در گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا شده است که بازرسان آژانس همچنان در معرض بازرسی‌های فیزیکی شدید توسط مقامات امنیتی در تاسیسات هسته‌ای ایران قرار دارند