شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#عراق

حشد شعبی اعلام کرد؛

آغاز عملیات تعقیب «داعش» در برخی مناطق دیالی

آغاز عملیات تعقیب «داعش» در برخی مناطق دیالی

حشد شعبی در بیانیه ای اعلام کرد که یک عملیات امنیتی را در راستای تعقیب عناصر گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف استان «دیالی» عراق آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، سازمان حشد شعبی در بیانیه ای اعلام کرد که یک عملیات امنیتی در راستای تعقیب عناصر گروه تروریستی داعش در شرق دریاچه «حمرین» واقع در استان «دیالی» عراق را آغاز کرده است.

در این بیانیه امده است: عملیات مذکور از چهار محور در شرق دریاچه «حمرین» واقع در میان رشته کوه «قزل رباط» و کوه «دراوشکه» و با مساحت ۱۳۰ کیلومتر مربع، آغاز شده است.

این سازمان همچنین اعلام کرد که هدف از این عملیات تعقیب بقایای عناصر تروریستی داعش، جستجو و تامین امنیت منطقه می باشد.

لازم به ذکر است که سازمان حشد شعبی پیش از این نیز بیانیه ای را در خصوص آغاز یک عملیات ضد تروریستی در شمال غرب سامرا صادر کرد و طی این بیانیه اعلام کرد که عملیات مذکور به منظور پاکسازی شمال غرب سامراء از بقایای داعش طراحی شده است.

چندی پیش منابع عراقی از پایان عملیات «لبیک یا رسول الله» در استان الأنبار که توسط نیروهای حشد شعبی کلید خورده بود، خبر دادند. نیروهای حشد شعبی در پایان عملیات مذکور دستاوردهایی را محقق ساختند. در همین ارتباط، حشد شعبی توانست ۷۵۰۰ کیلومتر مربع از اراضی الأنبار را پاکسازی کند.