عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر عزم قاطع کشورمان در تداوم مسیر هسته ای گفت: مذاکرات آتی کشورمان با کشورهای غربی برای رفع تحریم‌های غیرقانونی است.

 علی کریمی‌فیروزجایی درباره مذاکرت پیش‌رو اظهار کرد: دانش صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم کشورمان به‌عنوان عضو ان پی تی است و ما هرگز از آن چشم پوشی نخواهیم کرد.

نماینده مردم بابل با اشاره به در پیش بودن مذاکرات وین گفت: این مذاکرات تنها موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان را در بر می‌گیرد.

عضو خانه ملت با اشاره به فشارهای غیرمتعارف غربی‌ها برای پذیرش شروط تحمیلی آنها توسط کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگز تحت فشارهای غیرقانونی از مسیر روشن و حقوق طبیعی خود کوتاه نخواهد آمد.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام یادآور شد: آمریکا به‌خاطر بدعهدی و بی‌قانونی در برهم زدن توافق برجام دیگر عضوی از این معاهده نیست و نمی‌تواند برای دیگران تعیین تکلیف کند.

این مسؤول پارلمانی اظهار کرد: آمریکا در صورت بازگشت به توافق برجام باید در خصوص اجرای کامل آن تضمین دهد و عدول از این خواسته منطقی پذیرفتنی نیست.

کریمی‌فیروزجایی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر پایه قوانین بین‌المللی باید از منافع اقتصادی توافق برجام که شامل فروش آزادانه نفت و وارد کردن ارز حاصل از فعالیت های اقتصادی است، برخوردار شود.

دبیر هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: آمریکا به‌عنوان ناقض توافق برجام باید مسؤولیت آن را بپذیرد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به آمادگی ایران برای شرکت در مذاکرات وین افزود: مبنای اصلی مذاکرات آتی رفع کامل و بی قید و شرط تمامی تحریم‌ها علیه کشورمان است.

نماینده مردم بابل خاطر نشان کرد: هیچ موضوع دیگری غیر از رفع تحریم‌ها در مذاکرات آتی قابل پذیرش نیست.

کریمی‌فیروزجایی گفت: در صورت فرسایشی کردن مذاکرات و طرح ادعاهای بی‌اساس طرف‌های مقابل، کشورمان تصمیم قاطعانه‌ای اتخاذ خواهد کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم مشی دولت سیزدهم را در پیگیری مصالح پایدار ملت ایران در مذاکرات آتی ستودنی خواند و افزود: مذاکرات بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت در دستور کار مسؤولان کشورمان قرار دارد.