شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#کارشناسان#هشدار#درباره#نسل#سوم#خونریز#داعشی

کارشناس امنیتی عراقی اعلام کرد؛

هشدار درباره نسل سوم خونریز داعشی در عراق

هشدار درباره نسل سوم خونریز داعشی در عراق

یکی از کارشناسان امور امنیتی عراقی درباره ظهور نسل داعشی که به مراتب خونریز خواهند بود به شدت هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر نقل از المعلومه، صفاء الاعسم کارشناس مسائل امنیتی عراقی در سخنانی نسبت به آزادی متهمان به فعالیت های تروریستی هشدار داده و تصریح کرد: نسل آینده داعش خونریزتر خواهد بود و تمام کسانی که اکنون از زندان آزاد می شوند جذب این گروه خواهند شد. اتفاقی که در گذشته در خصوص زندانیان بوکا و ابو غریب رخ داده است.

این کارشناس مسائل امنیتی عراقی در سخنانی با بیان این موضوع افزود: تیم حفاظتی طارق الهاشمی از سوی دستگاه قضایی تحت پیگرد بود و در آن زمان به اتهامات خود اعتراف کردند و قرار بود حکم اعدام آنها اجرا شود، اما اکنون این افراد تحت فشارهای بین المللی آزاد می شوند.

وی ضمن هشدار درباره تبعات آزادی زندانیانی که متهم به دست داشتن در اقدامات تروریستی هستند به ویژه که در داخل زندان بر دامنه افکار تروریستی آنها هم افزوده شده است، تاکید کرد: متهمان به اقدامات تروریستی درحالی از سوی دولت عراق آزاد می شوند، گه گرایش های افراط گرایانه آنها بیشتر شده و حتی در داخل زندان سازماندهی بیشتری هم پیدا کرده اند. آنها در داخل زندان با یکدیگر منسجم تر شده و به تبادل دیدگاه پرداخته بدون اینکه تهدید امنیتی علیه آنها باشد.

به گفته صفاء الاعسم نسل سوم داعش در اردوگاه های داعشی تنها در دااخل زندانها تربیت نشده اند بلکه در اردوگاههایی مانند الهول و الجدعه درحال پرورش هستند و بسیار خطرناک تر و خونریزتر از نسل های قبل خواهد بود زیرا سن آنها از ۲۲ سال فراتر نمی رود.