شهر خبر

فرار رو به جلوی اصلاح‌طلبان شورای شهر دوره قبل برای پاسخگویی به ناکارآمدیشان


فرار رو به جلوی اصلاح‌طلبان شورای شهر دوره قبل برای پاسخگویی به ناکارآمدیشان

شورای شهر تهران در دوره قبل در روزهای اخیر اقدام به فضاسازی علیه شورای فعلی کرده‌اند که بنا دارند با این روش عملکرد ضعیف خود را در حوزه‌های مختلف حتی در نگهداشت فضای سبز سرپوش بگذارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در راستای صیانت از باغات و فضای سبز در طول سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری شده است که در این بخش اقدامات موثری در شورای دوم، سوم و شورای شهر تهران انجام شد. همچنین در ارتباط با توسعه فضای سبز و کاشت درختان طرح‌های متعددی در این سال‌ها از سوی شورای شهر تهران تصویب و توسط شهرداری به اجرا درآمده است.

مصوبه برج‌ باغ‌ها یکی از مصوبات دوره دوم شورای شهر تهران بود که در پنجاه‌و‌سومین جلسه رسمی علنی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر تهران در سال 82 به تصویب رسید و در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور نیز تایید شد و به موجب آن متولیان ساخت و ساز می‌توانستند صرفا در 30 درصد از مساحت باغ، ساخت و ساز انجام دهند و 70 درصد باقی مانده باغ را حفظ کنند. این مصوبه تا قبل از آغاز به کار شورای شهر تهران در دوره ششم ادامه داشت اما با ورود اصلاح‌طلبان به شورای شهر تهران در اولین گام خود و در یک اقدام غیرمنتظره این مصوبه را لغو و  مصوبه خانه باغ را جایگزین مصوبه قبلی کردند.

 اعضای شورای شهر تهران در دوره پنجم معتقد بودند که با اجرای مصوبه برج باغ در پایتخت، باغات شهر تخریب شده‌اند و ادامه اجرای این مصوبه منجر به از بین رفتن سایر باغات در تهران خواهد شد اما با گذشت عمر شورای شهر تهران در دوره پنجم و حضور مجدد اصولگرایان در دوره ششم مشخص شد که مصوبه خانه باغ نه‌تنها در ارتباط با حفظ و صیانت از باغات نبوده بلکه صدمات بسیاری را نیز در این بخش وارد کرده است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در هفته‌های گذشته از تغییر این مصوبه و البته اصلاحاتی بنا بر تجربیات گذشته خبر داد و گفت: قانون باغات در دوره‌های گذشته اجرا نمی‌شد و تنها صورت ظاهری داشت که ما با تلاش‌هایی که در شوراهای قبلی انجام دادیم و به مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام رفتیم قانون حفظ باغات سرانجام اصلاح و ابلاغ شد.

در حالی این هفته برخی از اعضای سابق شورای شهر تهران که در دوره گذشته عملکرد ضعیفی را هم در آن دوره به ثبت رساندند تلاش می‌کنند در مصاحبه با برخی از رسانه‌ها هجمه‌هایی را علیه شورای فعلی و فرایند خدمت رسانی به شهروندان ایجاد کنند که آن طور که مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران عنوان کرده است این تخریب و حملات علیه شورای ششم، کاملا سیاسی است.

اخیراً در فرایند بررسی یک فوریت" طرح تکمیل شناسنامه تک باغات و اراضی مشجر شهر تهران تا پایان شهریورماه سال  1401 " در صحن شورای شهر تهران مشخص شد که نه تنها به توسعه و گسترش فضای سبز در دوره گذشته از مدیریت شهری عنایتی نشده است بلکه در امر نگهداشت باغات و فضای سبز هم ناتوان بوده‌اند!

شفیق مشاور طرح شناسنامه باغات در جلسه گذشته شورای شهر تهران تأکید کرد: در دوره گذشته شورای شهر، بحث شناسایی و نگهداشت باغات تهران مورد توجه قرار نگرفت و شورای پیشین در نگهداری فضای سبز و باغات ناتوان و ناکارآمد بود.

به گزارش تسنیم، عملکرد ضعیف و ناتوانی شورای شهر تهران در دوره قبل منجر شد که شهروندان تهرانی دیگر به آنها اعتماد نکنند و افرادی را برای شهر انتخاب کنند که دغدغه خدمت به مردم را دارند و به هر تقدیر 21 عضو شورای شهر تهران به همراه علیرضا زاکانی شهردار تهران امیدوار هستند که با برنامه‌های که در دستور کار دارند شرایط بهتری را برای اداره شهر و خدمت‌رسانی به مردم فراهم کنند و در این مسیر هم اقدامات خود را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/