شهر خبر

خبر خوش درباره کرونا/ پایان پاندمی در این زمان!+جزییات

آنتونی فائوچی عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید با تاکید بر ضرورت تزریق دُز سوم واکسن کرونا می گوید همه گیری کووید-۱۹ احتمالا در بهار سال آینده پایان می یابد. او در عین حال درباره احتمال افزایش شمار مبتلایان در برخی نقاط آمریکا هشدار داده است.

خبر خوش درباره کرونا/ پایان پاندمی در این زمان!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای نشریه آمریکایی نیوزویک، «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی و عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید این هفته در مورد افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برخی از نقاط آمریکا هشدار داد، اما همزمان اظهار داشت که اگر آمریکایی‌های بیشتری واکسینه شوند، همه‌گیری احتمالا در بهار سال آینده به پایان می رسد.

فائوچی به تازگی در یک همایش سلامت گفته است: اگر تعداد کافی از بزرگسالان هر دو دز واکسن و دز تقویت کننده (دز سوم) را دریافت کنند، ممکن است ویروس کرونا تا بهار سال ۲۰۲۲ به سطح یک آندمیک (سطحی از عفونت پایین که بر زندگی روزمره تاثیر نمی‌گذارد) کاهش یابد.

این عضو کارگروه مقابله با کرونای کاه سفید تاکید کرد: «از نظر من، اگر بخواهیم پاندمی کنونی به یک آندمی تبدیل شود، باید سطح ابتلا آنقدر پایین باشد که تاثیری بر جامعه، زندگی و اقتصاد نداشته باشد. هرچند مردم همچنان به کرونا مبتلا می شوند و ممکن است حتی به خاطر آن بستری شوند، اما سطح آن به قدری پایین است که بر آنچه انجام می دهیم تاثیر نمی گذارد.»

با این حال، فائوچی یک روز پیش از این اظهارات هشدار داده بود که روند ابتلا به کووید-۱۹ در برخی مناطق پس از عبور از موج شدید گسترش سویه دلتا در تابستان، بار دیگر روند صعودی گرفته است. بر اساس آمار منتشر شده، ایالات متحده به طور میانگین بیش از ۸۲ هزار مبتلای جدید را در طول هفت روز گذشته گزارش کرده که این آمار نسبت به هفته قبل ۱۱ درصد افزایش نشان می دهد.

براساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) تاکنون بیش از ۶۸ درصد جمعیت آمریکا دستکم یک دز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده اند و نزدیک به ۵۹ درصد هم به طور کامل واکسینه شده اند.

در آمریکا ، در شبانه روز گذشته نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند تا این کشور همچنان در صدر جدول میزان ابتلا و مرگ و میر کرونایی باشد.

این کشور با دارا بودن بیش از ۴۸ میلیون مبتلا به کووید-۱۹ و بالغ بر ۷۸۶ هزار نفر جانباخته همچنان رتبه نخست میزان تاثیرپذیری از همه گیری ویروس کرونا را دارد.

وبگردی