شهر خبر

خطاب به روسیه؛

وزرای دفاع انگلیس و اوکراین بیانیه صادر کردند

وزرای دفاع انگلیس و اوکراین بیانیه صادر کردند

وزیر دفاع انگلیس که به کی یف رفته است؛ در همراهی با همتای اوکراینی مدعی شد که آنها بدون خصومت ورزی با مسکو، از تمامیت ارضی اوکراین دفاع می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، بن والاس وزیر دفاع انگلیس که به کی یف رفته است؛ در بیانیه ای مشترک با «اولکسی رزینکوف» همتای اوکراینی، مدعی شد: انگلیس و اوکراین قصدی برای دشمنی با روسیه یا محاصره راهبردی و تضعیف این کشور ندارند اما از فعالیت های نظامی مسکو در مجاورت مرزهای اوکراین نگران هستند.

والس و رزینکوف در ادامه مدعی شدند: تمامیت ارضی اوکراین موضوعی غیرقابل بحث است و لندن به حمایت راسخ خود از مردم این کشور ادامه می دهد.

پیشتر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شده بود که حدود ۱۰۰ هزار نیروی روسی در نزدیکی مرز اوکراین مستقر شده‌اند.

همزمان، ادعاهایی مبنی بر اینکه روسیه آماده تهاجم علیه اوکراین است منتشر شد که مسکو با صراحت آنها را رد کرد. حتی ادعا شد که بحران پناهجویان در مرز بلاروس اقدامی در راستای انحراف اذهان از صف آرایی روسیه علیه اوکراین است!

در ادامه این اتهام ها، هفته گذشته، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، ضمن حمایت از کی یف، با پروژه گازی نورد استریم ۲ هم به این بهانه که وابستگی قاره سبز به ذخایر انرژی روسیه را افزایش می دهد؛ مخالفت کرد.

این درحالی است که اوکراین از چارچوب توافقی که طبق آن انگلیس تأمین مالی ارتقای توانمندی های نیروی دریایی اوکراین را تقبل می کند و به این کشور فرصت خرید و ساخت موشک های ضد کشتی و همچنین ایجاد یک پایگاه نظامی در دریای «آزوف» را می دهد؛ استقبال کرد.