به گزارش برنا؛ سردار مهدی حاجیان، سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری خود که صبح امروز (۲۶ آبان ماه) برگزار شد، گفت: ورزش امروز در جهان به عنوان دیپلماسی تخصصی است و قهرمانی فردی و تیمی برای کشورها باعث اهتزاز پرچم کشورها و توسعه دیپلماسی می شود.

او افزود: سی پنجمین دوره مسابقات کشتی نظامیان جهان تحت عنوان سیزم، قرار است از ۲۹ آبان تا ۴ آذر برگزار شود و این مسابقات با محوریت ستاد کل نیروهای مسلح و میزبانی نیروی انتظامی برگزار می شود، بعد از المپیک، سیزم، دومین رویداد مهم است که ۱۴۰ کشور در این مسابقات شرکت می کنند.

سردار حاجیان ادامه داد: سال ۱۳۳۶ کشور ما عضو سیزم شده است و چندین بار در سال های مختلف میزبانی این مسابقه را داشته است. هدف سیزم، حفظ صلح بین المللی و ایجاد اتحاد و همبستگی بین نیروهای نظامی کشورهای جهان است و شعار سیزم، دوستی از طریق ورزش است و از اهداف دیگر سیزم، توسعه روابط بین المللی بین نظامیان جهان با هدف صلح است.

سخنگوی ناجا بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل اینکه در منطقه ستون امنیت محسوب می شود، با افتخار میزبانی این رویداد بین المللی را برعهده گرفته است و ۲۲ کشور در این رویداد شرکت می کنند و ۳۰۰ نفر از نظامیان جهان با تیم های خاص ورزشی کشتی در این رویداد شرکت خواهند کرد امیدواریم نتایج خوبی نیز داشته باشیم.

او گفت: در سال های گذشته نظامیان ما شرکت کردند و این دوره مسابقات با دو کشتی آزاد ۵۷ تا ۱۲۵ کیلو و فرنگی از وزن ۵۵ تا ۱۲۵ کیلو در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. با وزارت ورزش، صدا و سیما و ستاد کل نیروی های مسلح همکاری های لازم به عمل آمده است.

سردار حاجیان اضافه کرد: تیم ۳۶ نفره کشتی ایران، از نظامیان هستند و قهرمانان کشتی نظامی ما در مسابقات گذشته خوش درخشیده بودند و مقام نایب قهرمانی دارند.

سخنگوی ناجا درباره پرونده عنابستانی، تصریح کرد: صلح و سازش بین شاکی و متشاکی برقرار شد و آقای عنابستانی دیگر دلجویی کردند. این موضوع خاتمه پیدا کرده است، قاضی به موضوع رسیدگی کرد و قرار هم صادر شد اما در مرحله صدور حکم رضایت شاکی توسط آقای عنابستانی جلب شد.

او درباره اقدامات هک جایگاه های سوخت، گفت: نیروی انتظامی باتوجه به ظرفیت هایی که در پلیس فتا دارد به این موضوع کمک کردند. نیروی انتظامی در بحث شناسایی و بازگردانی سیستم همکاری داشت، از تعداد نفراتی که دستگیر شدند آماری ندارم.