شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تولید نفت#اوپک پلاس#عربستان#روسیه

افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت اوپک پلاس در ماه اکتبر


افزایش 400 هزار بشکه‌ای تولید نفت اوپک پلاس در ماه اکتبر

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد تولید نفت ائتلاف اوپک پلاس در ماه اکتبر۴۹۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته که بیشتر نتیجه افزایش تولید بالای عربستان و روسیه بوده است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود در روز سه‌شنبه اعلام کرد  افزایش تولید عربستان و روسیه تولید نفت ائتلاف اوپک پلاس در ماه اکتبر را 490 هزار بشکه در روز بالا برده است.
تولید نفت عربستان در ماه اکتبر به 9٫8 میلیون بشکه در روز رسید، درحالی‌که در ماه قبل‌از آن برابر با 9٫68 میلیون بشکه در روز بود. عربستان همچنان به سهمیه خود طبق قرارداد اوپک پلاس پایبند است. روسیه هم 9٫91 میلیون بشکه در روز در ماه اکتبر تولید داشت که بالاتر از 9٫82 میلیون بشکه تولید شده در ماه سپتامبر بود. این کشور 92 درصد به قرارداد اوپک پلاس پا‌یبند بوده‌است.
تعهد ائتلاف اوپک پلاس به این قرارداد در ماه گذشته میلادی برابر با 116 درصد بود. اعضای اوپک 124 درصد و کشورهای غیرعضو اوپک 103 درصد به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس پایبند بوده‌اند.

تولید نفت اوپک 217 هزار بشکه در روز در ماه اکتبر افزایش‌یافته و به 27٫453 میلیون بشکه رسید. اوپک هنوز هم نتوانسته سهم خود از افزایش تولید 400 هزار بشکه ای اوپک پلاس را تکمیل کند که به‌خاطر عدم توانایی بعضی اعضای آن در افزایش تولید نفت بوده‌است.
طبق قرارداد اوپک پلاس 10 عضو اوپک ماهانه باید 254 هزار بشکه در روز به تولید خود بیفزایند.
درحالی‌که بزرگ‌ترین تولیدکننده اوپک و بزرگ‌ترین صادرکننده نفت دنیا یعنی عربستان تقریباً طبق سهمیه خود از اوپک پلاس افزایش تولید داشته و تولید خود را 110ّ ‌هزار بشکه در روز بالا برده‌است، اما چندین کشور آفریقایی نه‌تنها نتوانسته‌اند افزایش تولید داشته باشند بلکه تولید آن‌ها نسبت‌به ماه سپتامبر کاهش یافته‌است. نیجریه، گابن و گینه استوایی شاهد کاهش تولید در ماه گذشته بوده‌اند. بیشتر این کاهش مربوط به نیجریه می‌شود. تولید این کشور 45 هزار بشکه در روز پائین آمده و به 1٫354 میلیون بشکه در روز رسیده‌است. این رقم بیش‌از 200 هزار بشکه در روز کمتر از سهمیه 1.6 میلیون بشکه ای این کشور است.
انتهای پیام/36