شهر خبر

پیش‌بینی بازار رمزارزها برای کاربران ایرانی

علیرضا کریمیان - کارشناس بازار رمزارز

در روزهای گذشته بازار ارزهای دیجیتال روزهای پر نوسانی را پشت سر گذاشت و خبر آپدیت تپروت (Taproot) بیت کوین جز اخبار تأثیرگذار بود. بیت کوین در حال حاضر به دنبال شکست سقف جدید است. آپدیت اخیر بیت کوین به‌روزرسانی خاصی نبود و با هدف کاهش حجم بلاک‌ها و افزایش امنیت شبکه انجام شد. در اصطلاح هم سافت فورک بود و هارد فورک انجام نشده است. آپدیت بیت کوین بعد از یک مدت طولانی انجام شد و به این واسطه اهمیت دارد. احتمالاً شاهد بهینه‌سازی شبکه این ارز دیجیتال باشیم.

علی-رضا-کریمیان

بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری ۶ تا ۹ ماه زمان لازم دارد

گزارش‌های زیادی در خصوص روند افزایش قیمت بیت کوین است و با توجه به روند اخیر بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری در سال جدید میلادی دور از ذهن نیست اما رسیدن به این رقم ۶ تا ۹ ماه زمان لازم دارد.

در کنار بیت کوین باید به بحث آلت کوین‌ها نیز اشاره کرد که به صورت کلی آلت کوین‌ها برای بازار فرصت محسوب می‌شوند اما باید توجه داشته باشیم که دسته‌های مختلفی از آلت کوین‌ها وجود دارد. در شرایط فعلی آلت کوین‌های دسته متاورس وضعیت بهتری را در آینده خواهند داشت.

اگر چه خیلی‌ها مدعی هستند که بازار ارزهای دیجیتال با حباب رو به رو شده است اما باید توجه داشته باشیم که حباب در بازار رمز ارزها بی‌معنا است. همانند بازارهای مالی دیگر ارزش ذاتی برای یک رمز ارز نداریم. قیمت‌ها و رشد ارزش بازار به واسطه رشد تعدادی از آلت کوین‌ها شکل گرفته است. احتمالاً تعدادی از آلت کوین‌ها که رشد زیادی داشتند، در این مدت وارد فاز نزولی خواهند شد. البته کلیت بازار به نقطه‌ای نرسیده است که ریزش سنگین را تجربه کنیم.

 سقف هش ریت بیت کوین در گذشته افت و کاهش شدیدی را داشت. در حال حاضر هم به همان عدد قبلی نزدیک شده است. روند معقول ادامه خواهد داشت، مگر این که رویدادی مثل تصمیم چین شرایط را تغییر دهد. تصمیم چین موجب شد، بحث غیر متمرکز بودن در ماینرها نیز ایجاد شود.

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال تا پایان سال ۱۴۰۰

با توجه به افزایش قیمت دلار و بحث تبدیل ریال به دلار در ایران پیش‌بینی می‌شود که تا آخر امسال بازار ارزهای دیجیتال روند صعودی داشته باشد. کاربران تا پایان سال ۱۴۰۰ سودهای خوبی را به دست خواهند آورد. به نظر می‌رسد، در ۶ ماهه ابتدایی سال آتی بازار ارزهای دیجیتال نقطه گاوی را تجربه خواهد کرد و هنوز تا آن نقطه فاصله داریم. در حال حاضر بازار ایمنی را داریم.

نویسنده: علیرضا کریمیان