رضا درویش، مدیرعامل اسبق باشگاه سایپا، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به مشکلات این روزهای فوتبال ایران برای صدور مجوز حرفه‌ای برخی باشگاه‌های فوتبال اظهار داشت: باید با خرد جمعی و حضور دستگاه‌های مختلف مشکلات بنیادی نظیر صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های ایرانی برای همیشه حل و فصل شود.

او در خصوص موضوع مهم روز فوتبال ایران تاکید کرد: مشکل اصلی در این رابطه نداشتن زیرساخت‌ها و عدم نظارت کافی برای حل مشکلات است. باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال که این روزها با این مساله روبرو هستند، در طول سال‌های گذشته با مشکلات زیادی روبرو بوده‌اند و در حالی که بازرسی و نظارت کاملی هم برای حال این مشکلات وجود نداشته این مشکلات در طول سال‌ها روی هم جمع شده و حالا با اولتیماتوم 3 ماهه باید به دنبال حل این مشکلات ریز و درشت باشند. به نظرم به علت تعدد مشکلات شاید مدیران وقت باشگاه‌ها فرصتی برای رفع این مشکلات پیدا نکرده‌اند و حالا باید این مسائل در عرض سه ماه برطرف شود تا حضور این تیم‌ها در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با ممانعت مسئولان AFC و FIFA روبرو نشود.

مدیرعامل سال‌های گذشته باشگاه سایپا در ادامه افزود: البته حل برخی از مشکلات اصلی و زیرساختی تنها به دست مدیران باشگاه حل شدنی نبوده و به نظر می رسد ایرادهای ساختاری است که سال‌های زیادی با آن روبرو بوده‌ایم که حل آن به یک عزم ملی و جمعی نیاز دارد و باید نهادهای مختلف در این مساله حضور داشته باشند.

او با اشاره به این که یکی از آیتم‌ها و موارد مورد نظر برای صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه های ایران به ویژه برای پرسپولیس و استقلال مساله خصوصی سازی این دو باشگاه بزرگ ایران است، تصریح کرد: سال‌های زیادی است که در این مورد صحبت می‌شود و در برخی مواقع تلاش‌هایی هم در این زمینه صورت گرفته اما هنوز اتفاق خاصی در مورد تحقق این مساله رخ نداده است چراکه موانع بزرگی بر سر وقوع این موضوع وجود دارد که تصمیم‌گیری‌اش یک تصمیم‌گیری ملی و کلان است و نیازمند این است نهادهای زیادی در آن ورود کرده و با یک خرد جمعی این موضوع محقق شود. این مساله تنها به وزارت ورزش و باشگاه‌ها محدود نمی‌شود و با توجه به بحث‌های حقوقی پیچیده‌ای که در این زمینه وجود دارد ورود نهادهای زیادی را می‌طلبد تا  تکلیف آن برای همیشه یکسره شود. این مساله در مورد مسائلی چون تبلیغات محیطی، حق پخش تلویزیونی و.... صدق می‌کند.

رضا درویش در خصوص عزم و اراده‌ای که برای حل مشکلات زیرساختی از سوی وزارت ورزش وجود دارد به خبرنگار برنا گفت: حضور فردی مثل دکتر سجادی به عنوان وزیر ورزش همه را نسبت به حل مشکلات زیربنایی امیدوار کرده چراکه او توانایی لازم برای تصدی این پست را دارد. او از ورزشکاران و المپین‌های مدال‌آور ایران در سال‌های قبل بود، ضمن این که دکتر سجادی در زمینه مدیریت در ورزش نیز از تجربیات زیادی برخوردار هستند و با توجه به تحصیلات آکادمیک و تدریس در زمینه ورزش از فاکتورهای لازم برای حل مشکلات ریشه ای سود می برند، امتیازاتی که دیگران از همه این فاکتورها برخوردار نبودند.

او در پایان خاطرنشان کرد: سفرهای متوالی دکتر سجادی و دیدن مشکلات مربوط به ورزش در سراسر کشور در مدت حضور در وزارت ورزش و جوانان نشانه خوبی است که بتوان گفت عزم و اراده لازم برای حل مشکلات کلان ورزش وجود دارد و باید امیدوار باشیم در طول زمان نتایج این تلاش ها و عزم جدی را ببینیم.

انتهای پیام/ 4