شهرخبر

روسیه: با باکو و ایروان برای آرام کردن تنش‌ها در ارتباطیم

روسیه: با باکو و ایروان برای آرام کردن تنش‌ها در ارتباطیم

یک مقام در وزارت خارجه روسیه گفت که این کشور با ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای آرام کردن تنش‌ها در ارتباط است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه شامگاه سه‌شنبه گفت که مسکو در راستای آرام کردن تنش‌ها، با مقام‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان در ارتباط است.

به گزارش راشاتودی، یک منبع در وزارت خارجه روسیه گفت: «ما در ارتباط با دو طرف بوده تا اوضاع را در نزدیک‌ترین زمان ممکن به مسیر صلح برسانیم».

وزارت دفاع روسیه نیز شامگاه سه‌شنبه خبر داد که پس از تماس تلفنی وزیر دفاع این کشور با وزرای دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان، باکو و ایران اقدامات لازم را برای آتش‌بس در منطقه مرزی اتخاذ کردند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه تلفنی با سورن پاپیکیان و «ذاکر غسانوف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان گفت‌وگو کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که شویگو در این تماس تلفنی با غسانوف و پاپیکیان درباره تشدید اوضاع در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه کوهستانی کیلیسالی صحبت کرد.

شویگو در این گفت‌وگو از دو طرف خواست تا اقداماتی را که به تشدید اوضاع در منطقه مرزی منجر شده، متوقف کنند.

آتش بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در حالی حاصل شد که طی درگیری‌های روز سه‌شنبه میان دو طرف، ۱۵ سرباز ارمنستانی  کشته شده‌اند.

الهاف علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز خبر داد که در درگیری‌های اخیر چند نظامی این کشور مجروح شده‌اند.

همچنین وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که ۱۲ سرباز این کشور توسط جمهوری آذربایجان اسیر شده‌اند. وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که ارمنستان را در تشدید عمدی تنش‌ها در مرز دو کشور مقصر می‌داند.

منبع: فارس