شهر خبر

انتخابی جام حهانی ۲۰۲۲ قطر؛

پیروزی تیم ملی ایران برابر سوریه در نیمه اول/ بازهم امیری و سردار

پیروزی تیم ملی ایران برابر سوریه در نیمه اول/ بازهم امیری و سردار

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی نیمه اول دیدار برابر سوریه را با پیروزی به پایان برد که بازهم وحید امیری تاثیرگذارترین بازیکن زمین بود و سردار آزمون نیز دروازه حریف را باز کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در ادامه رقابتهای خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز سه شنبه در شهر امان به مصاف تیم ملی سوریه رفت که نیمه اول این دیدار با برتری ۲ بر صفر ملی پوشان ایران به پایان رسید. سردار آزمون(۳۳) و احسان حاجی صفی(۴۲ - پنالتی) برای ایران گل زد.

تیم ملی ایران در این دیدار با امیر عابدزاده، صادق محرمی، احسان حاج صفی(کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌الهی، امید نورافکن، احمد نورالهی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده و سردار آزمون به میدان رفت.

ملی پوشان کشورمان که پس از برتری برابر لبنان در دقایق پایانی از روحیه بالایی برخوردار بودند بای را هجومی آغاز کردند و در اکثر دقایق نیمه اول در زمین حریف توپ را به گردش در آوردند و تا قبل از گل اول صاحب دو موقعیت توسط احمد نورالهی و علی قلی زاده شدند که هر دو ضربه از کنار و بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۳ این دیدار وحید امیری که تاثیرگذارترین بازیکن نیمه اول بود در مرکز زمین صاحب توپ شد و با پاس در عمق پشت مدافعان حریف سردار آزمون را صاحب موقعیت کرد که حرکت حرفه ای این بازیکن و ورود به محوطه جریمه فضا را برای زدن ضربه آخر فراهم کرد و یک بغل پای زیبا از او باعث باز شدن دروازه سوریه شد.

در دقیقه ۳۸ و در حالی که لحظاتی از صحنه برخورد توپ وحید امیری به دست مدافع حریف گذشته بود، به داور اطلاع داده شده که باید این صحنه را از طریق VAR بازبینی کند که پس از دیدن دوباره صحنه داور اعلام ضربه پنالتی کرد. این ضربه را احسان حاجی صفی در دقیقه ۴۲ به گل دوم ایران تبدیل کرد.

در دقیقه ۴۳ مدافعان ایران غافلگیر شدند و در حالی که هنوز نظم تیمی خود را پیدا نکرده بودند ضربه محمود مواس به زیر تیر افقی دروازه امیر عابدزاده برخورد کرد و به بیرون آمد.