به گزارش پایگاه خبری i۲۴news، اسناد مرتبط با یک واحد اطلاعات محرمانه ارتش اسرائیل به اشتباه در وبسایت رسمی دادگاهی در این رژیم منتشر شده است.

اطلاعات محرمانه مربوط به سازه یک واحد سری و اینکه چطور کار می‌کند به اشتباه منتشر شد اما وقتی روزنامه هاآرتص این مساله را متوجه شد، ارتش اسناد را حذف و دسترسی به آن را مسدود کرد.

این اسناد مرتبط با یک روند حقوقی بین یک افسر و ارتش اسرائیل بوده است.

این پرونده در ابتدا توسط دادگاه نظامی مورد رسیدگی قرار گرفت و اسناد محرمانه برای حمایت از پرونده این افسر ارائه شد. افسر تصمیم ارتش را نپذیرفت و آن را در یک دادگاه غیرنظامی مورد تجدید نظر قرار داد.

با وجود درخواست برای اینکه این روندهای حقوقی به دقت مورد بررسی قرار گیرند،‌ آنها این اسناد را در فایل دادگاه قرار دادند و بر چسبی بر روی آن قرار دادند مبنی بر اینکه در دسترس عموم قرار گیرد.

هاآرتص همچنین گزارش کرد، اسناد محرمانه شامل جزئیات سازه یک واحد سری،‌ چگونگی کارکرد آن، پروژه‌های بسیار حساس، اسامی، آدرس‌ها و همچنین شماره تلفن‌های افسران و کارمندان ارتش است.

این اسناد همچنین شامل اطلاعاتی درباره ارتباط بین این واحد اطلاعاتی و سایر واحدهای ویژه ارتش اسرائیل هستند.

سخنگوی وزارت جنگ اسرائیل نیز گفت: به دنبال درخواست خبرنگار هاآرتص، تحقیقات در این باره آغاز شد. پس از بررسی ما، دسترسی به این موارد محرمانه در سیستم محدود شد. موضوع بررسی خواهد شد.

وی افزود: وبسایت دادگاه توسط وزارت دادگستری مدیریت می‌شود و با انتقال اطلاعات توسط مقامات اطلاعاتی ارتش اسرائیل، وزارت دادگستری مطالب حساس را حذف و دسترسی به آن مطالب را در سایت مسدود کرد.