به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ محمد کاظم انبارلویی با بیان اینکه ایران در وسط معرکه یک جنگ جهانی تحریم قرار دارد، گفت: مسئولین کشور باید هوشمندانه به مذاکرات هسته ای توجه داشته باشند. آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره به عنوان یک ضلع از مثلث آمریکا و اروپا نقش آفرینی کرده است.

وی با تصریح بر این موضوع که بسیاری از خراب کاری هایی که در تاسیسات هسته ای داشته ایم و همچنین ترور دانشمندان هسته ای، توسط اطلاعاتی که ماموران آژانس به بهانه های بررسی دسترسی تاسیسات هسته ای صورت گرفته است، تاکید کرد: نباید اجازه دهیم آژانس به عنوان یک ضلع از اضلاع توطئه آمریکا و اروپا نقش آفرینی کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به آغاز مذاکرات هسته ای در هشت آذر در وین بیان کرد: تمرکز ایران در مذاکرات وین بر اساس قانونی که در مجلس تصویب شده است، باید لغو همه تحریم ها به صورت موثر و یکجا باشد. آمریکا از برجام خارج شده است و برای بازگشت باید عذرخواهی کند و تحریم هایی که پس از خروج ایجاد کرده است را لغو کند تا بتوانیم در رابطه با تحریم های هسته ای بحث کنیم.

وی به بیش از هزار و 500 تحریم آمریکا علیه ایران توسط دولت آمریکا بعد از امضای برجام گفت و عنوان کرد: آمریکایی ها باید بپذیرند بابت این تحریم ها و فشارها و آسیب هایی که به ایران وارد شده است، غرامت پرداخت کنند و خسارت عدم نفع ایران از برجام را جبران کنند.

این روزنامه نگار با یادآوری این موضوع که ایران پیش از این درباره موضوع هسته ای گفتگو کرده بود و به توافق هم رسیده بود، تصریح کرد: بیش از این جایی برای گفتگو راجع به مسائل هسته ای وجود ندارد و باید درباره رفع تحریم ها گفتگو شود.

وی با تصریح بر اینکه رفتار دولت آمریکا نشان می دهد مواضع بایدن همان مواضع ترامپ است، گفت: آمریکا باید بپذیرد بیش از هزار و 500 تحریمی که بعد از برجام علیه ایران وضع کرده است را لغو کند تا بتوانیم در گفتگوهای وین به یک نقطه مشترک برسیم.