شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#سال آینده#وزیر کشور

اختصاص مبلغ مناسب برای نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی در بودجه سال آینده

وزیر کشور با اشاره به ضرورت بازسازی و نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی گفت: بنا شد در بودجه سال آینده با همکاری دولت و مجلس مبالغ مناسبی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود و تولیدکنندگان داخلی با پشتیبانی مالی نسبت به تولید وسایل حمل و نقل عمومی فعال‌تر شوند.

خبرگزاری میزان - احمد وحیدی عصر امروز در حاشیه جلسه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: در این نشست درباره پسماند و کار قوی‌تری که ان‌شاءلله باید در حوزه پسماند‌ها صورت بگیرد، بحث شد. 

وزیر کشور افزود: در موضوع پسماند‌ها چند مسئله داریم، اول مناطق دفن زباله است که تلاش شده نقاط آلوده که زیاد هم بوده به میزان قابل توجه (بالغ بر ۲۸۰) کاهش دهیم. 

وی تصریح کرد: مسئله دیگر مورد بحث امروز استفاده از تکنولوژی‌های جدید در حوزه پسماند است که بجای دفن زباله بتوانیم سامانه‌های تبدیل کمپوست را در سطح کشور توسعه دهیم.

احمدی با بیان اینکه موضوع مهم دیگر درباره پسماند‌ها تفکیک از مبدا است، گفت: بحث جدا‌سازی زباله خشک و‌ تر بخشی مربوط به مردم است که آن را اعمال کنند و بخشی هم مربوط به شهرداری هاست که ظرفیت این اقدام را فراهم کنند.

وزیر کشور با تاکید بر نوسازی و بازسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی گفت: بنا شد در بودجه سال آینده با همکاری دولت و مجلس مبالغ مناسبی برای نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی در نظر گرفته شود و تولیدکنندگان داخلی با پشتیبانی مالی نسبت به تولید وسیله حمل‌و‌نقل عمومی در کشور فعال‌تر شوند.

وی با بیان اینکه درباره مدیریت یکپارچه شهری نیز در این جلسه بحث شد، گفت: عصر امروز هم در جلسه کمیسیون امنیت ملی حاضر می‌شویم تا درباره مسائل مرزی با نمایندگان صحبت کنیم. 

 

  • وزیر کشور: مشکل کمبود کالا در کشور نداریم
  •  

    انتهای پیام/